Home ΘΕΑΤΡΟ 6 παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσεις μέχρι το τέλος της σεζόν

6 παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσεις μέχρι το τέλος της σεζόν

0
1006

Μπήκε επίσημα ο Μάιος και τα θεατρικά όρια στενεύουν για τους ενδιαφερόμενους θεατές, με εξαίρεση φυσικά το Φεστιβάλ Αθηνών που κάθε χρόνο μας συντροφεύει μέχρι και το τέλος του καλοκαιριού.

 

Παρακάτω ακολουθεί μια λίστα με τις καλύτερες παραστάσεις που θα παίζονται μέχρι και το τέλος του τρέχοντος μήνα.

 

Η λάμψη μιας ασήμαντης νύχτας

 

 

23_lampsi_6372_crop.jpg

 

Το έργο «Η λάμψη μιας ασήμαντης νύχτας», του Ιρλανδού συγγραφέα Κόνορ Μακφέρσον, από την ομάδα Νάμα για πρώτη φορά στην Κεντρική Σκηνή του Επί Κολωνώ.

 

Η ιστορία περιστρέφεται γύρω από έναν άνδρα κοντά στα πενήντα, τον Τόμι, που έχει αποχωριστεί την οικογένειά του και ζει μόνος πια σε ένα τμήμα του σπιτιού τού θείου του Μόρις, σε μια συνοικία του Δουβλίνου. Οι δουλειές του ποδαριού με τον κολλητό φίλο του Ντοκ, οι γκρίνιες του θείου Μόρις και οι τηλεφωνικοί καβγάδες με την πρώην γυναίκα του είναι η καθημερινότητα του αποτυχημένου και μοναχικού Τόμι. Το έργο αρχίζει με τον Τόμι να φέρνει στον εργένικο και εντελώς ακατάστατο χώρο του μια νεαρή πόρνη, την Έιμι, που μόλις την έσωσε από άγρια επίθεση του φίλου της Κένεθ, του ανθρώπου που την έχει σπρώξει στην πορνεία. Μια σχέση αρχίζει, που θα διαταράξει την όποια ισορροπία της ζωής των πέντε χαρακτήρων και που ενδεχομένως θα εξελιχθεί σε ερωτική αλλά με εμπόδια, αναστολές και επιφυλάξεις από όλους.

Μια μαύρη κωμωδία ιρλανδέζικου ρεαλισμού, που χειρίζεται με χιούμορ αλλά και τρυφερότητα τις δραματικές καταστάσεις, που φτάνουν ως την ακραία βία.

 

Επί Κολωνώ

Ναυπλίου 12 και Λένορμαν 94, Κολωνός

Τηλ. 210 5138067

 

Ο Ηλίθιος

 

 

 

evg_oelithios_1028_899.jpg

 

Το έργο του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι «Ο ηλίθιος» παρουσιάζεται στην Κεντρική Σκηνή Δημήτρης Ροντήρης του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά.

«Ο ηλίθιος», ο πρίγκιπας Μίσκιν, πάσχων από επιληψία, επιστρέφει στη Ρωσία ύστερα από πολυετή απουσία. Στην Αγία Πετρούπολη περιφρονούν και χλευάζουν την αθωότητά του. Εκείνος, όμως, ανταποδίδει καλοσύνη. Όταν έξαφνα κληρονομεί μια μεγάλη περιουσία, βρίσκεται στο επίκεντρο του κοινωνικού ενδιαφέροντος. Για όλους η αγαθή φύση του πρίγκιπα είναι ακατανόητη και προκαλεί αντικρουόμενα συναισθήματα. Ο ιερός «Ηλίθιος» όταν βρίσκεται στη δίνη των ανθρώπινων παθών, της απαξίωσης, της απληστίας, του έρωτα και της ζήλιας, απαντά με αυταπάρνηση, αγάπη και αυτοθυσία.

Όμως, ποιος είναι καλός; Αυτός που δεν πράττει το κακό; Πόσο δύσκολο είναι να είσαι καλός; Στην εποχή μας, και σε κάθε εποχή, έχουν μερίδιο οι καλοί άνθρωποι; Και πάνω απ’ όλα, υπάρχει περίπτωση ο καλός να μη «σταυρωθεί»;

 

Το αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα, γράφεται εξ ολοκλήρου στην Ευρώπη, μακριά από τη Ρωσία, σε μια εποχή απελπισίας, δριμύτατης φτώχειας και νοσταλγίας του Φιοντόρ για την πατρίδα. Με τις επιληπτικές κρίσεις να τον βασανίζουν και τις προσωπικές υπαρξιακές αγωνίες να τον ταλανίζουν, γεννιέται «Ο ηλίθιος», ένα μυθιστόρημα, που, όπως σημείωνε ο ίδιος ο συγγραφέας, «σχετίζεται με την απόδοση της εικόνας ενός πραγματικά καλού και θετικού ανθρώπου».

 

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Λεωφ. Ηρ. Πολυτεχνείου 32, Πειραιάς

Tηλ. 210 4143310

 

Ψηλά Από τη Γέφυρα

 

 

qv9a5861-1021x580_0.jpg

 

To Εθνικό Θέατρο  παρουσιάζει για πρώτη φορά στην ιστορία του, ένα από τα εμβληματικότερα θεατρικά κείμενα του εικοστού αιώνα, το έργο του Άρθουρ Μίλλερ  «Ψηλά από τη γέφυρα».

Η παράσταση θα παρουσιάζεται από  τις 15 Φεβρουαρίου, στην Κεντρική Σκηνή, με τον Γιώργο Κιμούλη, μέσα από τη διεισδυτική ματιά της Νικαίτης Κοντούρη.  Oι δυο τους συνυπογράφουν και τη μετάφραση του έργου.

Ο Αμερικανός συγγραφέας, με αφορμή ένα πραγματικό γεγονός, στήνει ένα σχεδόν αστυνομικής ροής δράμα, άμεσα επηρεασμένο ως προς τη δομή του από την αρχαία ελληνική τραγωδία. Το έργο ανέβηκε για πρώτη φορά ως μονόπρακτο στο Θέατρο Coronet του Μπρόντγουέι τον Σεπτέμβριο του 1955. Ο Μίλλερ το ξαναδούλεψε δίνοντάς του δίπρακτη μορφή για τον Πίτερ Μπρουκ που ανέβασε το έργο στο Γουέστ Εντ στο Λονδίνο (1956).

Αμερική, Μπρούκλιν, δεκαετία του ’50. Ενας Ιταλός μετανάστης, ο  Έντι Καρμπόνε  εργάζεται σκληρά στο λιμάνι για να συντηρήσει τη σύζυγό του Μπέατρις και την ανιψιά της Κάθριν, την οποία μεγαλώνουν σαν δικό τους παιδί. Η άφιξη Ιταλών συγγενών της Μπέατρις, που μπήκαν παράνομα στη χώρα αναζητώντας ένα καλύτερο μέλλον ​και φιλοξενούνται στο σπίτι τους ​ανατρέπει  την ισορροπία της οικογένειας. Η Κάθριν ερωτεύεται τον Ροντόλφο, τον νεαρό ξάδελφο της Μπέατρις, ​ξυπνώντας στη ψυχή του Έντι ​μια ​καταστροφική ζήλια, που τον ωθεί σε ακραίες συμπεριφορές.

 

Εθνικό Θέατρο, Κεντρική Σκηνή,

Αγίου Κωνσταντίνου 22-24

 

 

Οι Διαβολογυναίκες

 

diavologynaikes-100-70-05-resize.jpg

 

Με φόντο ένα ιδιωτικό σχολείο στα περίχωρα του Παρισιού των αρχών του 1950, μια απατημένη σύζυγος και μια προδομένη ερωμένη ενώνουν τις δυνάμεις τους προκειμένου να σκοτώσουν τον τυραννικό σύζυγο/εραστή τους, σε κάτι που μοιάζει να είναι ένα τέλειο έγκλημα αλλά τελικά πρόκειται για έναν εφιάλτη χωρίς τέλος.

Η Μαρία Καβογιάννη και η Καίτη Κωνσταντίνου συναντιούνται θεατρικά στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Μαζί τους ο Νίκος Αρβανίτης, ο Σωτήρης Τσακομίδης, ο Δημήτρης Λιόλιος και ο νεοεμφανιζόμενος Μιχάλης Προσπαθόπουλος. Σχεδιασμός Ηχου: Κατερίνα Βάμβα. Σχεδιασμός Φωτισμών: Γιώργος Τέλλος – Lighting Art. Σχεδιασμός Κοστουμιών: Πάρις Μέξης – Βιβέτα Στρατηγού. Βοηθός Σκηνοθέτη: Ειρήνη Κότσιφα. Βοηθός Σκηνογράφου: Κάτια Κουμαριανού.

Με αυτήν την παράσταση, η «People Entertainment Group» εγκαινιάζει τον δημοφιλή διεθνή θεσμό των previews στο ελληνικό θέατρο!

Θέατρο Τζένη Καρέζη,

Ακαδημίας 3

 

Άμλετ

 

 

pemy-2-1021x580.jpg

 

Το εμβληματικό έργο του ευρωπαϊκού θεάτρου, ο «Άμλετ» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ στο Θέατρο Άνεσις σε σκηνοθεσία Λεβάν Τσουλάτζε.

 

Ο Άμλετ είναι η τραγωδία ενός ευγενικού και φωτισμένου πνεύματος, που επαναστατεί όταν καταρρέουν όλες οι πίστεις του (προσωπικές, οικογενειακές, φιλοσοφικές, πολιτικές).

 

Όταν ο Βασιλιάς της Δανίας πεθαίνει απροσδόκητα και γίνεται βασιλιάς ο αδελφός του Κλαύδιος, που παντρεύεται και τη χήρα του αδελφού του, Γερτρούδη, ο νεαρός Πρίγκιπας Άμλετ, δυσαρεστημένος από τον θάνατο του πατέρα του αλλά και τον εσπευσμένο γάμο της μητέρας του με τον θείο του «βλέπει» το φάντασμα του νεκρού Βασιλιά και αποζητά δικαίωση.

 

Ο Άμλετ πραγματεύεται με λυρισμό και δραματικότητα διαχρονικά ζητήματα σχετικά με την πολιτική, την εξουσία, την ηθική και την απόσταση ανάμεσα στην ανθρώπινη διάνοια και την πραγμάτωση της. Θίγει ταυτόχρονα μια ερωτική και μια οικογενειακή τραγωδία, αναφέρεται στη φιλοσοφία, τη μεταφυσική, την ψυχολογία και φτάνει να σχολιάσει ακόμη και την ίδια τη θεατρική τέχνη.

 

Θέατρο Άνεσις

Τηλ. 210 7488881

 

Γκέμμα

 

img_6707-1021x580.jpg

 

 

Το έργο «Η Γκέμμα», του Λιαντίνη, κάνει πρεμιέρα την Παρασκευή 20 Απριλίου, στις 9 το βράδυ, στο Θέατρο Βρετάνια, σε σκηνοθεσία Πάνου Αγγελόπουλου.

Μια παράσταση υπαρξιακού προσδιορισμού του ανθρώπου στη σύνολη ρότατης αρχής και του τέλους του.

O σκηνοθέτης Πάνος Αγγελόπουλος επιστρέφει με ένα σύγχρονο πολυσυζητημένο έργο σπάνιου φιλοσοφικού προβληματισμού και υψηλής γλωσσικής εκφραστικής διεκδίκησης.

Το σπουδαίο έργο του σύγχρονου ποιητή, φιλοσόφου Λιαντίνη συμπυκνώνει φιλοσοφία και ποίηση σε μορφή πρόζας. Έργο καθαρής φιλοσοφικής σκέψης σε ελεύθερο ρυθμό βιώματος και φαντασίας, με χαρακτηριστικό την αναγνωρίσιμη καλλιτεχνική γραφή έκφρασης. Το περιεχόμενο του βιβλίουπροσδιορίζεται με την επισήμανση του τρόπου «πώς γίνεσαι άνθρωπος».

Η Γκέμμα του Λιαντίνη αποτελεί θησαυρό φιλοσοφικό, ποιητικό και λογοτεχνικό για κατάθεση της δικής του βιωματικής «αλήθειας», λέξη με την οποία κλείνει ο Λιαντίνης τη Γκέμμα του: «Έζησα την αλήθεια».

 

Θέατρο Βρετάνια

Πανεπιστημίου 7, Αθήνα

Τηλ.: 210 3221579