CANNIBAL CORPSE. Οι ζωντανοί θρύλοι του death metal. Από το 1988 που ιδρύθηκαν και το 1990 που κυκλοφόρησαν το ντεμπούτο τους “Eaten Back To Life”, έχουν “ταλαιπωρήσει” τα αυτιά μας με 13 στουντιακές κυκλοφορίες και έχουν σημειώσει εξωφρενικό αριθμό πωλήσεων για το είδος της μουσικής τους και την ακρότητα του ήχου τους, ξεπερνώντας τα δύο εκατομμύρια αντίτυπα συνολικά!!! Στις Ηνωμένες Πολιτείες μάλιστα, από το 1991 που μετρούνται επίσημα τα άλμπουμ με το Soundscan, είναι η πρώτη death metal μπάντα σε πωλήσεις!!!
Από την αρχή της καριέρας τους, ανήκαν στο δυναμικό της Metal Blade Records, αλλά αντιμετώπισαν πάρα πολλά προβλήματα σε πολλές χώρες του κόσμου, εξαιτίας των υπερβολικά ακραίων εξωφύλλων τους και της εξίσου ακραίας θεματολογίας των στίχων τους, με αποτέλεσμα αρκετά άλμπουμ τους να μην έχουν διανομή σε συγκεκριμένες χώρες, να έχουν διαφορετικό εξώφυλλο ή να πωλούνται μόνο σε ανθρώπους ηλικίας άνω των 18 ετών. Σε κανένα όμως σημείο της καριέρας τους, δεν έκαναν “εκπτώσεις” για κανένα λόγο. Άλλωστε, οι τίτλοι των τραγουδιών τους, τα λένε όλα: “Hammer Smashed Face”, “Fucked With A Knife”, “I Cum Blood”, “Entrails Ripped From A Virgin’s Cunt”, “Necropedophile” και τόσοι άλλοι. Απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με την ακρότητα των στίχων τους, αυτό που πάντα έλεγαν, είναι ότι οι στίχοι των τραγουδιών τους, είναι γραμμένοι με τέτοιον τρόπο που θα μπορούσαν να αποτελέσουν το σενάριο για μία ταινία τρόμου.
Το “Eaten Back To Life” του 1990, έσκασε σαν κεραυνός εν αιθρία. Ασύλληπτες ταχύτητες, πολλές thrash επιρροές και φωνητικά από άλλον κόσμο, με τον Chris Barnes (SIX FEET UNDER, ex LEVIATHAN, ex TIRANT SIN, ex TORTURE KILLER) να παρουσιάζει ίσως ότι πιο ακραίο είχε εμφανιστεί μέχρι τότε και ίσως το απόλυτο “hit” του συγκροτήματος, το “A Skull Full Of Maggots”, μαζί με τρομερά προβλήματα λογοκρισίας. Το “Butchered At Birth” της επόμενης χρονιάς, άρχισε να διαμορφώνει τον ήχο σήμα-κατατεθέν των CANNIBAL CORPSE, με τα βαθιά φωνητικά του Chris Barnes, σε συνδυασμό με το πιο death metal παίξιμο, κάτι που παγιώθηκε στο “Tomb Of The Mutilated”, που περιέχει το “Hammer Smashed Face” (που κυκλοφόρησε και σε single), ενώ εκείνη την περίοδο, είχαν και τη μνημειώδη cameo παρουσία τους στην ταινία “Ace Ventura: Pet Detective” (“Ντετέκτιβ Ζώων” στα Eλληνικά), με πρωταγωνιστή τον Jim Carrey, όπου σ’ ένα σημείο υπήρχε κυνηγητό και οι πρωταγωνιστές περνούσαν μέσα από ένα club όπου οι CANNIBAL CORPSE έπαιζαν live το “Hammer Smashed Face”!!!
To “The Bleeding” που ακολούθησε, εμφάνισε πιο groove στοιχεία στον ήχο τους, για πρώτη φορά και έμελλε να είναι το τελευταίο τους άλμπουμ με τον Chris Barnes στα φωνητικά, ο οποίος είχε ηχογραφήσει τα φωνητικά για το “Vile”, αλλά εκδιώχθηκε και το συγκρότημα προσέλαβε τον George “Corpsegrinder” Fischer των MONSTROSITY στη θέση του τραγουδιστή, ο οποίος επανηχογράφησε τα φωνητικά και έθεσε νέα standard στο death metal, ενώ ο Chris Barnes δημιούργησε τους SIX FEET UNDER και εξέλιξε το ύφος που ήθελε να οδηγήσει τους CANNIBAL CORPSE από το “The Bleeding” και μετά.
Η τρομακτική φυσιογνωμία του George “Corpsegrinder” Fischer, με την απίστευτη σκηνική του παρουσία (αδιάκοπο headbanging, με τερατώδη σωματική διάπλαση και έναν σβέρκο που όμοιός του δεν έχει εμφανιστεί στο χώρο), σε συνδυασμό με το ολοένα και πιο τεχνικό παίξιμο, ιδιαίτερα στο μπάσο από τον Alex Webster, ανέβασε το επίπεδο του συγκροτήματος. Ιδιαίτερα η μεταγραφή του Pat O’ Brien στην κιθάρα, (με την αδιανόητη μεταπήδησή του από τους NEVERMORE στους CANNIBAL CORPSE), συνέθεσε ένα καταπληκτικό κιθαριστικό δίδυμο μαζί με τον Jack Owen.
Από εκεί και πέρα, η καριέρα των CANNIBAL CORPSE ήταν σταθερά ανοδική, κερδίζοντας συνεχώς πολλούς οπαδούς και κάνοντας πολύ σημαντικές περιοδείες, περνώντας και αρκετές φορές από τη χώρα μας, με πολύ μεγάλη επιτυχία και καθολική αποδοχή από τον κόσμο. Σημαντικό ρόλο έπαιξε σίγουρα και το γεγονός ότι το line-up τους, παρέμεινε σχεδόν απαράλλακτο, με μοναδική αλλαγή την αποχώρηση του Jack Owen (DEICIDE, ex ADRIFT, ex ORDER OF ENNEAD, ex ESTUARY, ex BEYOND DEATH, ex GRAVE DESCENT) το 2004 και την επιστροφή του Rob Barrett (EULOGY, DRAKKARA, ex MALEVOLENT CREATION, ex HATEPLOW, ex SOLSTICE, ex DARK DECEPTION) που είχε ξαναπαίξει παλιότερα μαζί τους για τέσσερα χρόνια.
Το κορυφαίο συγκρότημα στο death metal, που παραμένει το ίδιο δυναμικό και δημοφιλές, με συνεχή και συνεπή δισκογραφική παρουσία, έρχεται και πάλι στη χώρα μας μετά από έξι χρόνια. Είναι δυνατόν να λείψει κανείς;
Πόσο μάλλον όταν είναι μαζί τους συγκροτήματα όπως οι KATAKLYSM και οι LOUDBLAST (που επισκέπτονται για πρώτη φορά την χώρα μας)!!!
Οι Καναδοί KATAKLYSM, είναι και αυτοί παλιές καραβάνες στο χώρο του death metal. Από το 1991 είναι στο κουρμπέτι και μάλιστα, όπως και οι CANNIBAL CORPSE που έχουν παραμείνει σε όλη την καριέρα τους στην Metal Blade Records, έτσι και οι KATAKLYSM δισκογραφούν αποκλειστικά στη Nuclear Blast Records (με μόνη εξαίρεση το άλμπουμ “Victims Of This Fallen World” του 1998 που κυκλοφόρησε από την Καναδική εταιρία Hypnotic Records). Το 1995 κυκλοφόρησε το πρώτο τους ολοκληρωμένο άλμπουμ, το “Sorcery”, με τον Sylvain Houden στα φωνητικά, παίζοντας death metal που έκανε αίσθηση σε όλους τους φανατικούς του είδους, όπως συνέβη και με το “Temple Of Knowledge (Kataklysm Part III)” της επόμενης χρονιάς. Η μεγάλη αλλαγή στον ήχο τους, ξεκίνησε με το “Victims Of This Fallen World”, όπου ο μπασίστας τους, Maurizio Lacono (ένας πολύ σπουδαγμένος άνθρωπος, που μιλά έξι ξένες γλώσσες) ανέλαβε τα φωνητικά, ενώ το στυλ τους έγινε πιο μελωδικό (χωρίς όμως να αγγίζει την αντίστοιχη Σουηδική σχολή, ούτε να γίνεται και metalcore). Όσο προχωρούσαν τα χρόνια, οι KATAKLYSM γίνονταν ολοένα και πιο δημοφιλείς, με παρουσίες σε όλα τα μεγάλα φεστιβάλ, εντυπωσιακά video clips και φανατικό fan base. Στο τέλος Ιουλίου μάλιστα (λίγες ημέρες αφότου παίξουν στην χώρα μας), κυκλοφορούν το νέο τους, δωδέκατο στη σειρά, στούντιο άλμπουμ, με τον τίτλο “Of Ghosts And Gods”.
Το πολυεθνικό αυτό death metal festival, θα κλείσει με τους Γάλλους LOUDBLAST. Σίγουρα το πρώτο και πιο σημαντικό death metal σχήμα που ξεπήδησε από τη χώρα αυτή, που τα τελευταία χρόνια έχει βγάλει μια σειρά πολύ καλών σχημάτων, όπως οι GOJIRA. Το πιο παλιό απ’ όλα τα σχήματα (μαζί με τους MASSACRA, AGRESSOR, MERCYLESS, NO RETURN, MUTILATED), ιδρύθηκε το 1985 και κυκλοφόρησε το πρώτο του demo. Ακολούθησαν κάποια ακόμα demos και κατόπιν το “Licensed To Thrash” Split LP του 1987 μαζί με τους AGRESSOR. Στο πρώτο τους άλμπουμ, το “Sensorial Treatment” του 1989, είχαν πιο thrash προσανατολισμούς, ενώ από τα “Disincarnate”, “Cross The Threshold” και “Sublime Dementia” (όλα σε παραγωγές Scott Burns και Colin Richardson, ακολουθώντας τις επιτυχημένες τάσεις εκείνης της εποχής) και μετά, στράφηκαν σε σαφέστατα πιο death metal μονοπάτια, ενώ το “Fragments” του 1998, είχε επιρροές και από πιο μοντέρνα σχήματα που έκαναν επιτυχία εκείνη την περίοδο, όπως οι MACHINE HEAD και οι FEAR FACTORY. Την επόμενη χρονιά διαλύθηκαν επίσημα, αλλά ένα show για την μνήμη του Chuck Schuldiner (DEATH, CONTOL DENIED, MANTAS), ήταν η αφορμή για την επανασύνδεσή τους, που πήρε σάρκα και οστά με τα “Planet Pandemonium” (2004), “Frozen Moments Between Life And Death” (2011) και “Burial Ground” (2014). Πρόσφατα μάλιστα η Listenable Records επανακυκλοφόρησε τα “Disincarnate”, “Cross The Threshold” και “Sublime Dementia”
Τρία θρυλικά death metal συγκροτήματα, με τεράστια ιστορία και πολύ σημαντικό παρόν, θα εμφανιστούν στις σκηνές του Principal Club Theater / Μύλος στην Θεσσαλονίκη και του Fuzz Live Music Club στην Αθήνα, σ’ ένα συναυλιακό πακέτο που θα εμφανιστεί μόνο στην Ελλάδα. Μία πανδαισία του ακραίου ήχου, που αναμένεται να προκαλέσει πάταγο στους οπαδούς του είδους.