Από τον 9ο π.Χ. αιώνα η Μικρά Ασία και περισσότερο τα παράλια της Ιωνίας ήταν μια δεύτερη Ελλάδα. Δεκάδες πόλεις, αποτέλεσμα του 1ου και του 2ου Αποικισμού, ανθούσαν και μετέδιδαν το Ελληνικό Πνεύμα προς το εσωτερικό της Μ. Ασίας. Σε αυτές τις πόλεις αναπτύχθηκαν οι κάθε είδους τέχνες με τέτοιους ρυθμούς που ήταν πρωτόγνωροι ακόμα και για την ηπειρωτική Ελλάδα. Η Αρχιτεκτονική, η Ποίηση, η Ιστορία, η Φιλοσοφία, γνώρισαν απίστευτη άνθηση σε αυτές τις πόλεις, που έγιναν πάμπλουτες από το θαλάσσιο εμπόριο της Ανατολικής αλλά και της Δυτικής Μεσογείου. Μαζί με το εμπόριο όμως οι Έλληνες της Ιωνίας έφεραν στις πόλεις τους γνώσεις και πεποιθήσεις πολλών λαών, έτσι ώστε ο πολιτισμός τους να αναπτυχθεί ελεύθερα. Είναι γνωστό ότι η Δημοκρατική σκέψη έχει τις ρίζες της στην Ιωνία.
Στα μέσα του 7ου προς τον 6ο αιώνα π.Χ. η φιλοσοφική σκέψη των Ιώνων έκανε το μεγάλο άλμα. Για πρώτη φορά στην ανθρωπότητα ο άνθρωπος ερεύνησε την Αρχή των πάντων, όχι στο Θεό, όπως είχαν συνηθίσει όλες οι Ανατολικές θρησκείες, αλλά σε κάτι πιο προσιτό και κατανοητό στον άνθρωπο. Στη φύση. Ο Θαλής, ο Ηράκλειτος, ο Εμπεδοκλής, ο Αναξαγόρας ερεύνησαν τις Αρχές του κόσμου και έδωσαν λύσεις πρωτάκουστες για την ανθρωπότητα. Οι λύσεις αυτές ήταν τόσο καίριες και ακριβείς που απετέλεσαν βάση για τις σύγχρονες επιστήμες, όχι μόνο τις θετικές αλλά και τις θεωρητικές, όπως η Κοινωνιολογία. Στην Ελληνική Ιωνία λοιπόν για πρώτη φορά ο άνθρωπος έσπασε τα δεσμά της Θεοκρατίας χωρίς όμως να αρνείται το Θεό και έβαλε τις βάσεις της σύγχρονης επιστημονικής έρευνας.
Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2014 στις 12:30
Είσοδος Ελεύθερη
Πολυχώρος Πολιτισμού «διέλευσις»
Λέσβου 15 & Πόρου Κυψέλη 112 56, ΑΘΗΝΑ
Τηλ.: 210 86 13 739