400 χρόνια συμπληρώνονται φέτος από το θάνατο του Σαίξπηρ και η παγκόσμια θεατρική σκηνή τα γιορτάζει ανακηρύσσοντας το 2016 έτος Σαίξπηρ.
Αυτό το πνεύμα τιμάει η παράσταση «Ριχάρδος ο Γ» σε σκηνοθεσία του Τάκη Τζαμαργιά, η οποία συνεχίζεται για 2η χρονιά απο 24 Οκτωβρίου στη σκηνή του Σύγχρονου Θεάτρου. Η Καίτη Κωνσταντίνου, ως performer Ριχάρδος, διεισδύει ως ερπετό στα μονοπάτια της εξουσίας και κερδίζει κοινό και κριτικούς σε μια παράσταση που αποτελεί μια νεο goth απόδοση του δύσκολου αυτού έργου, ισορροπώντας ανάμεσα στην ποίηση και το πνεύμα του Σαίξπηρ και τη σημερινή πραγματικότητα.
Σε έναν κόσμο που καταρρέει, ο Ριχάρδος ο Γ΄, με τους μηχανισμούς εξουσίας και τον αέναο κύκλο του αίματος να φορτίζεται με νέες σημασίες και αλήθειες, μπορεί να κυνηγάει την εξουσία ως παιχνίδι – πρόφαση για να γκρεμίσει κάθε έννοια ηθικής και νομιμότητας, αποκαλύπτοντας την κενότητα των περιεχομένων τους. Μιας ηθικής που έγινε απλώς και μόνον για να παραβιάζεται και μιας νομιμότητας που λειτουργεί ως νομιμοφάνεια
.
Η Καίτη Κωνσταντίνου, οικεία ως τηλεοπτικο προσωπο και απόμακρη ως σαιξπηρικός Ριχάρδος Γ’, συνθέτει το καταλληλότερο πλάσμα για να αποκαλύψει την κενότητα και την υποκρισία της εξουσίας. Απόλυτα συνειδητά διεκδικεί την εξουσία, ως παιχνίδι μόνον αυτοπραγμάτωσης, για να την εκχυδαϊσει ανελέητα στα μάτια μας.
Ως πλάσμα ακραία μοναχικό, ιδιαίτερα γοητευτικό, απόλυτα εμμονικό στον κύκλο του αίματος, καταργώντας κάθε έννοια συνείδησης, ως φορέας μιας μονοσήμαντης δράσης εγκλημάτων, αξιοποιεί με ευφυή δυναμισμό τα τρωτά των μηχανισμών και των εκπροσώπων της εξουσίας για να τους εγκλωβίσει στην κενότητά τους. Η ικανότητα να πυροδοτεί την εξουσία ανακηρύσσει τον Ριχάρδο της Κωνσταντίνου σε έναν ιδιότυπο αντι-εξουσιαστή.
Γύρω από τον Ριχάρδο σε ομόκεντρους κύκλους 14 πρόσωπα της σαιξπηρικής τραγωδίας γίνονται συνεργοί του και θύματα στην πορεία ανέλιξής του στο θρόνο.