Ημέρες Ιρανικού Κινηματογράφου φιλοξενεί, για πρώτη φορά, η Ταινιοθήκη της Ελλάδος στις 1-4 Φεβρουαρίου 2018, προσφέροντας μια σπάνια ευκαιρία στους Έλληνες κινηματογραφόφιλους να γνωρίσουν τον σύγχρονο κινηματογράφο του Ιράν.
Η εκδήλωση διοργανώνεται από το Μορφωτικό Κέντρο της Πρεσβείας της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Ιράν στην Αθήνα με αφορμή την 39η επέτειο της νίκης της Ισλαμικής Επανάστασης του Ιράν.
Θα προβληθούν οκτώ ιρανικές ταινίες (έξι μυθοπλασίας και δύο ντοκιμαντέρ) παραγωγής των τελευταίων ετών, που πραγματεύονται πτυχές της καθημερινής ζωής σε διάφορα μέρη του Ιράν και εστιάζουν στον Άνθρωπο με τον τρόπο του ποιητικού, αισθητικού, χαμηλόφωνου, διεισδυτικού και ουμανιστικού ιρανικού κινηματογράφου, ο οποίος τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί ως ένας από τους πιο επιτυχημένους εθνικούς κινηματογράφους στον κόσμο.
Η θεματολογία των ταινιών αυτών καλύπτει μια ευρεία γκάμα: από τον ρόλο της γυναίκας στην ιρανική κοινωνία, μέχρι τον πόλεμο και τη νοητική στέρηση – ενώ ένα φιλμ εμπνέεται από τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Ουίλιαμς.
Πρόκειται για τις ταινίες: “Εδώ χωρίς εμένα” του Μπαχράμ Ταβακολί, “Τόσο απλά” του Σεγιέντ Ρεζά Μιρκαριμί, “Πισίνα ζωγραφικής” του Ναζιάρ Μιρί, “Κουράγιο” των Αφσχίν Χασεμί και Μοχσέν Γκαραϊ, “Ένας κύβος ζάχαρης” του Σεγιέντ Ρεζά Μιρκαριμί, “Μr Yousef” του Aλί Ραφί και το ντοκιμαντέρ “Τhe Last Supper (Το τελευταίο δείπνο)” του Μοχάμαντ Γκανεφάρντ.
Καθημερινά η έναρξη των προβολών θα πραγματοποιείται με το 25λεπτο ντοκιμαντέρ “Spring Wind (Ο αέρας της Άνοιξης)” του Φαζίν Ρεζαγιάν – μια παραγωγή του Υπουργείου Τουρισμού του Ιράν που παρουσιάζει τα τουριστικά αξιοθέατα της χώρας με έναν ποιητικό τρόπο.
Η επιλογή της ταινίας δεν είναι τυχαία. Όπως υπογραμμίζει ο Δρ. Αλί Μοχάμαντ Χελμί, μορφωτικός σύμβουλος της Πρεσβείας της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Ιράν στην Ελλάδα, «στο Ιράν μας ενδιαφέρει πολύ η θρησκευτική συνύπαρξη, και είμαστε η μόνη από τις ισλαμικές χώρες που σε πείσμα του εξτρεμισμού δίνουμε έμφαση στον διαθρησκευτικό διάλογο».
Η θεματολογία των ταινιών αυτών καλύπτει μια ευρεία γκάμα: από τον ρόλο της γυναίκας στην ιρανική κοινωνία, μέχρι τον πόλεμο και τη νοητική στέρηση –ενώ ένα φιλμ εμπνέεται από τον “Γυάλινο κόσμο” του Τενεσί Ουίλιαμς.
Στην Αθήνα, θα βρεθεί, ως προσκεκλημένος της Πρεσβείας, ο διακεκριμένος σκηνοθέτης της ταινίας έναρξης “Τhe Last Supper”, Mohammad Ghanefard. Το μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ του θα παρουσιαστεί σε πανευρωπαϊκή πρεμιέρα. Το μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ του θα παρουσιαστεί σε πανευρωπαϊκή πρεμιέρα. Η ταινία μάς μεταφέρει στο αρχαίο χριστιανικό χωριό Μααλούλα της Συρίας, όπου επί χρόνια συνυπάρχουν αρμονικά μουσουλμάνοι και χριστιανοί, μιλώντας τα αραμαϊκά, τη γλώσσα που μιλούσε ο Ιησούς Χριστός. Κατά την έναρξη του εμφυλίου πολέμου στην Συρία, το χωριό δέχτηκε βάναυση επίθεση από εξτρεμιστές μουσουλμάνους οι οποίοι έκαψαν τις εκκλησίες, λεηλάτησαν τα αρχαία αντικείμενα που βρίσκονταν στα μοναστήρια, βανδάλισαν τις χριστιανικές εικόνες και πήραν ομήρους μοναχές και παιδιά.
Η έναρξη της Εβδομάδας Ιρανικού Κινηματογράφου θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου, στις 6.45 μ.μ. παρουσία του Ιρανού Μορφωτικού Ακόλουθου Δρ. Α.Μ. Χελμί, ο οποίος θα απευθύνει χαιρετισμό. Η είσοδος θα πραγματοποιηθεί μόνο με προσκλήσεις.
Στο πλαίσιο της τελετής έναρξης, ο κύριος Ghanefard θα προλογίσει την προβολή των 8 μ.μ. και μετά το τέλος της ταινίας του “The Last Supper” θα ακολουθήσει Q&A με το κοινό.
Η ταινία θα επαναπροβληθεί για το κοινό την Παρασκευή 2/2 με Q&A.