Tuesday, June 24, 2025
HomeNEWSΕλέγχεις (λίγο) τα πάντα στη δουλειά; Ίσως είσαι Micromanager χωρίς να το...

Ελέγχεις (λίγο) τα πάντα στη δουλειά; Ίσως είσαι Micromanager χωρίς να το καταλαβαίνεις

Όλοι θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι τα πράγματα γίνονται σωστά — ειδικά όταν έχουμε ευθύνη για ένα έργο, μια ομάδα ή μια επιχείρηση. Αλλά πού τελειώνει το υγιές ενδιαφέρον και πού αρχίζει ο ασφυκτικός έλεγχος;

Αν αναρωτιέσαι αν είσαι micromanager, είναι πιθανό πως ήδη έχεις κάποιες ενδείξεις. Ας δούμε τι σημαίνει αυτός ο όρος, πώς επηρεάζει την ομάδα και πώς μπορείς να το διαχειριστείς.


Τι είναι ο micromanager;

Micromanager είναι το άτομο που έχει την τάση να εμπλέκεται υπερβολικά σε κάθε λεπτομέρεια της δουλειάς των άλλων. Αντί να καθοδηγεί και να εμπιστεύεται, ελέγχει, διορθώνει και αναλαμβάνει ακόμα και τα πιο μικρά κομμάτια της διαδικασίας.

Μπορεί να το κάνει από άγχος, από φόβο για αποτυχία ή επειδή πιστεύει ότι “κανείς δεν το κάνει καλύτερα”. Όμως, το αποτέλεσμα είναι το ίδιο: οι άλλοι αποθαρρύνονται, η δημιουργικότητα μειώνεται και η ομάδα μαθαίνει να εξαρτάται — όχι να αναπτύσσεται.


Ενδείξεις ότι ίσως είσαι micromanager

  • Ζητάς συνεχώς ενημερώσεις για πράγματα που έχεις ήδη αναθέσει.
  • Δυσκολεύεσαι να αναθέσεις πλήρως μια εργασία χωρίς να “τσεκάρεις” κάθε βήμα.
  • Διορθώνεις ακόμα και μικρές λεπτομέρειες που δεν αλλάζουν το τελικό αποτέλεσμα.
  • Οι συνεργάτες σου ζητούν την άδειά σου για κάθε απόφαση, ακόμα και τις μικρές.
  • Νιώθεις ότι αν δεν ελέγχεις τα πάντα, κάτι θα πάει στραβά.

Πώς επηρεάζει την ομάδα σου

Ένας micromanager δεν είναι απαραίτητα “κακός” άνθρωπος ή κακός επαγγελματίας. Συνήθως, έχει καλές προθέσεις. Όμως, η συνεχής παρέμβαση προκαλεί:

  • Μείωση αυτονομίας: Οι εργαζόμενοι φοβούνται να πάρουν πρωτοβουλίες.
  • Αίσθημα αναξιοπιστίας: Οι άλλοι αισθάνονται ότι δεν τους εμπιστεύεσαι.
  • Αύξηση άγχους: Κανείς δεν αποδίδει καλά υπό διαρκή πίεση.
  • Κούραση για σένα: Το να τα κάνεις όλα μόνος σου οδηγεί γρήγορα σε burnout.

Τι μπορείς να κάνεις;

  1. Δώσε καθαρή κατεύθυνση, όχι λεπτομερείς εντολές
    Στόχος είναι να ορίσεις το “πού πάμε”, όχι να χαρτογραφήσεις κάθε βήμα του ταξιδιού.
  2. Ρώτα αντί να καθοδηγείς
    Αντί για “Κάν’ το έτσι”, δοκίμασε “Πώς σκοπεύεις να το προσεγγίσεις;”.
  3. Εμπιστεύσου και μάθε να αφήνεις
    Μερικές φορές, το “αρκετά καλό” από έναν συνεργάτη είναι πιο πολύτιμο από το “τέλειο” που θα έκανες μόνος σου.
  4. Ζήτα ανατροφοδότηση
    Ένα απλό “Νιώθεις ότι σε πιέζω πολύ;” μπορεί να ανοίξει ειλικρινείς συζητήσεις.
  5. Εστίασε στο αποτέλεσμα, όχι στο μονοπάτι
    Αν η δουλειά γίνεται σωστά, μην ανησυχείς για το αν έγινε με τον δικό σου τρόπο.

Το επόμενο βήμα: Από έλεγχος σε εμπιστοσύνη

Το να σταματήσεις να είσαι micromanager δεν σημαίνει να αποσυρθείς. Σημαίνει να εξελιχθείς ως ηγέτης. Η πραγματική ηγεσία φαίνεται όταν εμπνέεις, ενθαρρύνεις και στηρίζεις — όχι όταν κάνεις τα πάντα μόνος σου.

Αν δώσεις στους άλλους χώρο να αναπνεύσουν, θα δεις αποτελέσματα που ούτε φανταζόσουν.

 

Διαβαστε επισης

loading...