HomeMUSIC-OLDΠολλές ανατροπές για το τραγούδι του Ηνωμένου Βασιλείου για τη Εurovision, μετά...

Πολλές ανατροπές για το τραγούδι του Ηνωμένου Βασιλείου για τη Εurovision, μετά από σειρά αντιδράσεων

O Mike Stock έχει αναλάβει την εκπροσώπηση της φετινής υποψηφιότητας του Ηνωμένου Βασιλείου για το διαγωνισμό της Eurovision, γράφοντας τους στίχους και τη μουσική για το That Sounds Good To Me σε συνεργασία με τον Pete Waterman . Ερμηνευτής του κομματιού ο Josh Dubovie. Φέτος η επιλογή της εκπροσώπησης έγινε λίγο διαφορετικά, αφού το κομμάτι ήταν επιλεγμένο από πριν και το κοινό απλά θα επέλεγε ανάμεσα σε 6 ερμηνευτές αυτόν που θεωρεί πιο κατάλληλο. Θύελλα αντιδράσεων όμως ξεσηκώθηκε εναντίον του κομμάτιου μετά την επιλογή του νικητή. Προς απάντηση λοιπόν σε όσους τον κατηγορούν ο Μike απάντησε στην ιστοσελίδα του ότι το κομμάτι θα αλλάξει, θα έρθει στα μέτρα του Josh και σίγουρα όσοι θα το ακούσουν θα εκπλαγούν. Ο ίδιος πιστεύει στις φωνητικές ικανότητες του τραγουδιστή και συμπληρώνει ότι θα πρέπει να εμπλουτιστεί και η σκηνική παρουσίαση με τις αλλαγές που πρόκειται να γίνουν. Ο ίδιος δοκιμάζει διάφορες μουσικές παραλλαγές του κομματιού και απλά περιμένει τον τραγουδιστή να τελειώσει με την ηχογράφηση προκειμένου να τελειοποιήσει μουσικά το κομμάτι. Αυτή είναι και η δημοσίευση του Μike Stock στην σελίδα του: Just time to take a breath and reply to all the various questions and comments on the subject of the new song for Europe. The BBC have their way of doing things. On balance I am happy that Josh won the public vote. However, what I found most frustrating was having to record six different versions of ‘That Sounds Good To Me’ incomplete and unfinished. Obviously until you know who has won you can’t deliver the final version. This is what has made this year slightly unusual. Nevertheless, I am now busy getting together the final version which will be significantly different from what has already been served up. I accept the comments that have been posted on the forum and I expect in a short while for everyone to be pleasantly surprised at the end result. The thinking behind this song is that Eurovision is a theatrical event as much as a song contest. So our song has elements of a show number alongside dance pop. The lyric has a general theme and is not gender specific or too personal. We need to spice up the performance generally, but in Josh we have a safe pair of lungs who can deliver in these highly charged pressurised circumstances. This is great news for me because we can concentrate on delivering a thumping and exciting mix without worrying if the singer can cope. Actually the song works in all ways and styles. I have tried it with just a piano accompaniment and it still works. The question is, what style is best? In that regard I am waiting until after Josh has been to the studio and I have recorded his vocals. Then I can tailor make the track to support him. I have not heard him sing in a studio context and this will reveal quite a lot, I think, and lead me to some answers. Enough for now. Josh is working with me this week and I shall know a lot more after that. Thanks for your messages of support. This has been a bit of a tough call for many reasons. I don’t ask myself the question can we win Eurovision? I just want only to do a great job and, believe me, it isn’t easy because so many things are out of your control. But anything is possible to do. Mike

Διαβαστε επισης

loading...