Είχατε δει τη διαφήμιση της Amstel για την υποτιθέμενη προέλευση του ονόματος από κάπιον Αμ-οιράκη Στέλ-ιο; Δε θα την ξαναδείτε!
Τουλάχιστον με αυτή τη μορφή, καθώς εδώ και κάποιες μέρες, έχει διακοπεί η μετάδοσή της, αφού κρίθηκε παραπλανητική!
Με μια αρκετά αυστηρή ανακοίνωση, η εταιρία έκραξε τους υπεύθυνος του κοψίματος της διαφήμισης, μιλώντας με καυστικά σχόλια για συμφέροντα και εκμετάλλευση τόσο των καταστάσεων όσο και των καταναλωτών. Εδώ ο κόσμος χάνεται και αυτοί πλακώνονται για ένα διαφημιστικό σποτ μπύρας! Ρίξτε μια ματιά στη διαφήμιση να τη θυμηθείτε, να μου πείτε τι το παραπλανητικό και προσβλητικό έχει, μην τρελαθούμε! Αυτή είναι και η επίσημη ανακοίνωση της εταιρίας (που με τη σειρά της το παρακάνει, αφού μιλάει για πολιτική και κοινωνικά θέματα, ενώ το ζήτημα είναι ένα μπουκάλι μπύρα).
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Η Amstel σέβεται την απόφαση του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας, το οποίο ζήτησε τροποποιήσεις στην πρόσφατη διαφημιστική της ταινία, αλλά δηλώνει ότι διαφωνεί τελείως με το σκεπτικό της επιτροπής, η οποία αγνοεί τα στοιχεία της ελληνικότητας της παραγωγής και την ουσία της επικοινωνίας της Amstel. Τέλος, μόνο έκπληξη προκαλεί το γεγονός ότι, σε μια εποχή που όλοι χρειαζόμαστε ένα χαμόγελο, ο χώρος της επικοινωνίας «τιμωρεί» το χιούμορ και τον αυτοσαρκασμό σε μια διαφημιστική ταινία.
Είναι δυνατόν να μην καταλάβει κανείς το πραγματικό νόημα της επικοινωνίας της Amstel, αλλά και το χιούμορ στη δημιουργική της προσέγγιση, η οποία «παίζει» με το πώς «βγήκε» το όνομα Amstel δημιουργώντας λογοπαίγνια με τη φράση «Αμστέλναν» και το όνομα «Αμοιράκης Στέλιος» και διασκεδάζοντας με τη συνήθεια των Ελλήνων να παίζουμε με τις λέξεις, όταν θέλουμε να κάνουμε δικό μας κάτι που αγαπάμε;
Αυτό που βεβαίως δεν είναι χιούμορ είναι τα αδιάσειστα στοιχεία που παραθέτει η Amstel για την ελληνική της παραγωγή και τη σχέση της με την Ελλάδα, εδώ και σχεδόν 50 χρόνια, όταν παράγεται στην Ελλάδα με ελληνικές πρώτες ύλες (π.χ. μπουκάλια, ετικέτες, κουτάκια, καπάκια, κ.ο.κ) και χρησιμοποιεί εδώ και χρόνια ελληνικό κριθάρι για την παραγωγή της, το οποίο έφτασε πλέον φέτος να καλύπτει το 100% των αναγκών της.
Τώρα είναι η σωστή στιγμή να ξεκινήσει μια σοβαρή συζήτηση περί «ελληνικότητας» των προϊόντων, ορίζοντας καταρχήν τι είναι ελληνικό προϊόν. Πόσο ελληνικό είναι ένα προϊόν με ελληνικό όνομα που φέρνει όλες τις πρώτες ύλες του από το εξωτερικό και συσκευάζεται μερικώς στην Ελλάδα; Είναι λιγότερο ελληνικά τα προϊόντα που παράγονται σε εργοστάσια και εγκαταστάσεις που λειτουργούν στην Ελλάδα, από Έλληνες εργαζομένους, από ελληνικές πρώτες ύλες; Οι επενδύσεις, οι θέσεις εργασίας, η τεχνογνωσία και η προστιθέμενη αξία που προσφέρουν στην Ελλάδα δεν παίζουν κανένα ρόλο;
Κι αν τα κριτήρια αυτά έχουν την ίδια βαρύτητα, αν όχι μεγαλύτερη, από ότι το όνομα, τότε θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να μάθουν οι καταναλωτές ποια άλλη μπίρα στην Ελλάδα έχει αγκαλιάσει όπως η Amstel την πραγματική αξία της Ελλάδας, που είναι οι άνθρωποι.
Μια τέτοια συζήτηση θα έδινε πραγματικά την ευκαιρία να φανεί ποιοι τελικά πραγματικά επενδύουν στην Ελλάδα και ποιοι απλά προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τις καταστάσεις αλλά και τους έλληνες καταναλωτές.
Σε κάθε περίπτωση, η διαφημιστική ταινία θα προσαρμοστεί με βάση τις συστάσεις του Συμβουλίου, και …«Αμ επιστρέφει» το Σεπτέμβριο!