Home AGENDA Απογεύματα στο φουαγέ – Κύκλος όπερας

Απογεύματα στο φουαγέ – Κύκλος όπερας

0
127

Απογεύματα στο φουαγέ – Κύκλος όπερας

Κραυγή αγάπης

 

Κυριακή, 5 Ιανουαρίου 2014

Φουαγέ Θεάτρου Ολύμπια – Ακαδημίας 59-61, Αθήνα

Ώρα έναρξης 18.00 / Είσοδος ελεύθερη

 

Κείμενο, σκηνοθεσία, σύλληψη: Μάγδα Μαυρογιάννη

Σολίστ: Μαρία Κόκκα υψίφωνος

Πιάνο, μουσική επιμέλεια: Δημήτρης Γιάκας

 

Mια μοναδική σκηνική σύνθεση για τους δύσκολους έρωτες, όπως αποτυπώνονται στα εξαίσια τραγούδια των Φρανσίς Πουλένκ, Κλωντ Ντεμπυσσύ, Γκαμπριέλ Φωρέ, Ανρί Ντυπάρκ κ.ά. παρουσιάζεται στο Φουαγέ του θεάτρου Ολύμπια σε μορφή μουσικού-θεατρικού αναλογίου σε κείμενο, σκηνοθεσία και σύλληψη της ηθοποιού, μουσικού και συγγραφέα θεατρικών κειμένων Μάγδας Μαυρογιάννη, μουσική επιμέλεια του Δημήτρη Γιάκα και με την υψίφωνο Μαρία Κόκκα στον βασικό ερμηνευτικό ρόλο.

 

Στην παράσταση πρωταγωνιστούν δύο πρόσωπα, δύο γυναίκες που δρουν με τρόπο ρεαλιστικό αλλά και μεταφυσικό. Η υψίφωνος Μαρία Κόκκα, η ηρωίδα της ιστορίας, ερμηνεύει το βασικό πρόσωπο, ενώ η ηθοποιός Μάγδα Μαυρογιάννη, ως μεταφυσική ηρωίδα, θυμάται τη ζωή της διαβάζοντας το ημερολόγιό της. Στο πιάνο συνοδεύει ο Δημήτρης Γιάκας.

 

Στην Κραυγή αγάπης ακούγονται, μεταξύ άλλων, τραγούδια των Ρεναλντό Αν (1874-1947), Σάμιουελ Μπάρμπερ (1910-1981), Ανρί Ντυπάρκ (1848-1933), Κλωντ Ντεμπυσσύ (1862-1918), Φραντσέσκο Πάολο Τόστι (1846-1916), Φρανσίς Πουλένκ (1899-1963) και Γκαμπριέλ Φωρέ (1845-1924).

 

Η παράσταση πραγματοποιείται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του «Κύκλου όπερας» με καλλιτεχνικό υπεύθυνο τον Βαγγέλη Χατζησίμο.

 

 

ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΑ ΣΤΟ ΦΟΥΑΓΕ

Η Εθνική Λυρική Σκηνή συνεχίζει και φέτος τον ιδιαίτερα επιτυχημένο θεσμό των κυριακάτικων συναυλιών στο φουαγέ με ελεύθερη είσοδο. Φέτος, το πρόγραμμα των συναυλιών αρθρώνεται σε τρεις θεματικούς κύκλους: Τον κύκλο Όπερας, τον κύκλο Οπερέτας και τον κύκλο φιλοξενούμενου συνθέτη.

 

Κύκλος όπερας [ΚΟ] (υπεύθυνος: Βαγγέλης Χατζησίμος). Στον κύκλο όπερας θα παρουσιαστούν σε συναυλιακή μορφή είτε ολόκληρα έργα, είτε εκτενή αποσπάσματά τους. Από τη διεθνή παραγωγή δίνεται έμφαση στο έργο του πρώιμου Βέρντι με την παρουσίαση δύο έργων που ακούγονται σπάνια, ενώ ιδιαίτερη σημασία έχει η συναυλία αφιερωμένη στον Μπέντζαμιν Μπρίττεν, τα εκατό χρόνια από τη γέννηση του οποίου γιορτάζονται το 2013. Κύριος άξονας του κύκλου όπερας είναι η ελληνική λυρική παραγωγή. Έτσι, στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται η πρώτη ελληνική όπερα, Ο υποψήφιος βουλευτής (1867) του Σπυρίδωνος Ξύνδα (από τη γέννηση του οποίου συμπληρώνονται 200 χρόνια το 2014), καθώς και σημαντικά έργα των Σπυρίδωνος-Φιλίσκου Σαμάρα, Μάριου Βάρβογλη και Γιώργου Σισιλιάνου.

 

Κύκλος φιλοξενούμενου συνθέτη [ΚΣ] (υπεύθυνος: Γιώργος Κουμεντάκης). Στο πλαίσιο της διετούς συνεργασίας του με την ΕΛΣ, η οποία θα κορυφωθεί με την πρεμιέρα της όπερας Η φόνισσα το φθινόπωρο του 2014, ο Γιώργος Κουμεντάκης προτείνει έναν κύκλο εννέα θεματικών συναυλιών, όπου συνυπάρχουν διαφορετικά είδη και μουσικές παραδόσεις. Στο πλαίσιο του κύκλου αυτού θα παρουσιαστούν σε πρώτη εκτέλεση έργα του συνθέτη που παραγγέλθηκαν από την ΕΛΣ, ενώ ιδιαίτερη παρουσία, σε τρεις από τις συναυλίες του κύκλου, θα έχει το έργο του Δημήτρη Δραγατάκη, με την αφορμή των 100 χρόνων από τη γέννησή του, το 2014.

 

Κύκλος ελληνικής οπερέτας [ΚΟΠ] (υπεύθυνος: Αλέξανδρος Ευκλείδης). Τα τελευταία χρόνια στο ρεπερτόριο της ελληνικής οπερέτας, της ναυαρχίδας του ελληνικού μουσικού θεάτρου, έχουν αρχίσει να επανέρχονται έργα αδίκως ξεχασμένα για δεκαετίες. Στο πλαίσιο του αυξανόμενου ενδιαφέροντος για λησμονημένα έργα και συνθέτες του ελαφρού μουσικού θεάτρου, η ΕΛΣ προτείνει, υπό μορφή αναλογίου, τέσσερις οπερέτες που άφησαν εποχή. Θα παρουσιαστούν δύο έργα συνθετών που αξίζει να ξαναθυμηθούμε, η θρυλική Ριρίκα μας (1930) του Στάθη Μάστορα και το Αποκριάτικο όνειρο (1924) του Ιωσήφ Ριτσιάρδη, καθώς και δύο έργα των δημοφιλέστερων συνθετών της ελληνικής οπερέτας που δεν έχουν παιχθεί εδώ και πολλές δεκαετίες: το σκανδαλώδες Θέλω να δω τον Πάπα! (1920) του Θεόφραστου Σακελλαρίδη και η Μοντέρνα καμαριέρα (1916) του Νίκου Χατζηαποστόλου.