Η κωμωδία της χρονιάς παρατείνεται και αλλάζει ημέρες!
Rebeeecca
σε διασκευή & σκηνοθεσία Γρηγόρη Χατζάκη
Μετά την μεγάλη επιτυχία παρατείνονται οι παραστάσεις για το Rebeeecca
σε διασκευή και σκηνοθεσία Γρηγόρη Χατζάκη στην Κεντρική Σκηνή του θεάτρου Επί Κολωνώ.
Μέχρι 28 Ιανουαρίου η παράσταση θα παίζεται κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 21:15. Από 8 Φεβρουαρίου η παράσταση θα παίζεται κάθε Σάββατο στις 19:00 & Κυριακή στις 21:15.
Μία φτωχή, αφελής και χαρωπή κοπέλα, ένας πλούσιος και προβληματισμένος χήρος, μια στριφνή οικονόμος, ένας ευτραφής μπάτλερ, ένας ράθυμος σκύλος και η “ώρα για τσάι”, συνυπάρχουν σε μία επιβλητική έπαυλη, γεμάτη μυστικά και σκάλες, σε μία ανατρεπτική ανάγνωση του έργου της Daphne Du Maurier.
Το κλασικό αριστούργημα της Daphne Du Maurier – γνωστό από την κινηματογραφική μεταφορά του Alfred Hitchcock – βρίσκεται σε αλλόκοτη θέση, καθώς ανεβαίνει, σφυρίζοντας δειλά, στο θέατρο Επί Κολωνώ, σε μία διασκευή που μάλλον δεν είχε κατά νου. Η ιστορία είναι λίγο πολύ η ίδια, όμως κάτι, κάτι δεν πάει καθόλου καλά και το έργο δεν θα ησυχάσει αν δεν το εντοπίσει!
Είπαν για τη Rebeeecca:
“Δεν περίμενα να γελάσω τόσο σε διασκευή μιας κλασικής ταινίας του Αλφρεντ Χίτσκοκ…
” (Δημήτρης Ρηγόπουλος-Καθημερινή)
“Μέσα σε δύο εβδοµάδες η παρωδία του κλασικού έργου της ∆άφνης ντε Μωριέ έχει γίνει talk of the town. Από στόµα σε στόµα το νέο µεταφέρεται στο υποψιασµένο θεατρόφιλο κοινό, που κατακλύζει το θέατρο «Επί Κολωνώ».”
(Χρήστος Ζαμπούνης-Παραπολιτικά)
“Η παράσταση επιλέγει νέα οπτική για τα πράγματα. Ο Χατζάκης δεν προτείνει μια «επίκαιρη» διασκευή, αλλά κατασκευάζει ένα νέο σύμπαν, λοξό…
Έτσι βλέπεται n παράσταση: με το ανάλαφρα παιγνιώδες μεταμοντέρνο ύφος της να ρουφιέται ευχάριστα από το θεατή και τους ηθοποιούς να προσφέρονται απλόχερα, διατηρώντας ωστόσο ευλαβικά το μέτρο με την υπολογισμένη στη λεπτομέρεια υποκριτική τους.”
(Δημήτρης Τσατσούλης-Ελευθεροτυπία)
Μία παράσταση που σε οδηγεί “σε διαγαλαξιακό σινεφίλ, κλασικότροπο στην καταγωγή αλλά «πυροβολημένο» στο αποτέλεσμα, θεατρικό ταξίδι…” στην “…«εκτός ελέγχου», εντελώς πειραγμένη διασκευή του προφανώς ιδιοφυούς Γρηγόρη Χατζάκη στο κλασσικό μυθιστόρημα γοτθικού, ψυχολογικού μυστηρίου… Δεν ξέρω τι αποσκευές κουβαλάει μέσα στο μυαλό του ο Χατζάκης (και για να είμαι ειλικρινής δεν είμαι σίγουρος αν θα ήθελα να μάθω) όμως αυτό που έχει κάνει στο κείμενο της «Ρεβέκκα» πραγματικά με ξεπερνάει. Τόσο σαν δόμηση όσο και σαν καταλυτική αποδόμηση σχεδόν βέβηλου, απελευθερωτικού και ανεξέλεγκτου γέλιου. Σε ένα δικής του κατασκευής καζάνι μέσα στο οποίο χωράνε και ενίοτε κονιορτοποιούνται με απολαυστικό τρόπο τα πάντα. Από τη σοβαροφάνεια των φροϋδικών και ψυχαναλυτικών στοιχείων του πρωτότυπου υλικού, μέχρι τη Λολίτα του Ναμπόκοφ, σε συνδυασμό με μια μαστουρωμένη Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων για φωτογράφηση περιοδικού… Σε ένα ντελιριακό σύμπαν μέσα στο οποίο ο Νταλί σουρεαλίζει χωρίς σταματημό πάνω στο γοτθικό θριλερικό μυστήριο, χρησιμοποιώντας μια ταραντινική διαλεκτική ποπ αναφορών και μουσικής επιμέλειας (σε ένα από τα καλύτερα θεατρικά soundtrack της σεζόν) και κάνοντας βόλτες σε ένα φανταστικό τρενάκι του τρόμου, μέσα σε μια διαταραγμένη εντελώς Ντίσνεϊλαντ.”
(Τάσος Θεοδωρόπουλος-iefimerida)
“Η αίσθηση του χιούμορ που μας προσφέρει ο Γρηγόρης Χατζάκης δεν είναι παρά μια μορφή δημιουργικής αποκάλυψης, το αναπάντεχο κάλεσμα σε μια διανοητική λειτουργία που έως τότε δεν είχαμε σκεφτεί… Η παράσταση αυτή δεν ακολουθεί καμιά πεπατημένη και αναζητά θεατές με σύγχρονη αντίληψη, με υψηλή αίσθηση του χιούμορ, πανέτοιμους για το απρόοπτο, ικανούς να αναγνωρίσουν την ομορφιά του παράδοξου.”
(Ειρήνη Αϊβαλιώτου-catisart)
“Μια τρέλα εξαρτημένη μεν από χαρακτήρες με λαϊκή ορολογία, πλασμένους δε με χειρουργική ακρίβεια από τον Χατζάκη, ενθουσιάζοντας και τους πιο αυταρχικούς θεατές.”
(Δημήτρης Ψάχος-all4fun)
“…σε μια εποχή όπου το αβίαστο γέλιο δεν είναι εύκολο…”
(Γεώργιος Χριστόπουλος-mindradio)
“Μετατρέποντας σε τουβλάκια Lego όλο αυτό το σύνθετο δημιούργημα της ταινίας του Hitchcock, ο Γρηγόρης (Χατζάκης) κατάφερε να ανασυνθέσει τη νέα εικόνα της “Rebeeeeca”, με πολλά εεε, χωρίς να χάσει ίχνος από τις αναφορές του πρωτότυπου έργου στην αγάπη, στον έρωτα, στη ζήλεια, στο ψέμα, στην υποταγή, στο μίσος, στο μυστήριο, στο παιχνίδι εξουσίας και στις ταξικές διαφορές, μέσα από το πρίσμα του πιο ανατρεπτικού και τρελού χιούμορ…
Οι ερμηνείες όλων είναι καταπληκτικές, τα σκηνοθετικά ευρήματα είναι ανατρεπτικά αστεία, η μουσική υπέροχη. Μην την χάσετε τη «Rebeeecca”, κλείστε θέσεις στο «Επί Κολωνώ» από τώρα!”
(Μάκης Γαζής-cosmopoliti)
Λίγα λόγια για το έργο:
Μία κοπέλα εργάζεται ως συνοδός μίας εύπορης κυρίας. Σε ένα ταξίδι τους στο Μόντε Κάρλο γνωρίζει έναν πλούσιο άντρα, τον Μάξιμ Ντε Γουίντερ, που έχει εγκαταλείψει την έπαυλη του, λόγω του πρόσφατου θανάτου της συζύγου του. Οι δυο τους ερωτεύονται κεραυνοβόλα, παντρεύονται και μετακομίζουν στο Μάντερλεϊ, την πολυτελή έπαυλη της οικογένειας Ντε Γουίντερ.
Η κοπέλα είναι ενθουσιασμένη με τις προοπτικές που ανοίγονται μπροστά της. Μέχρις ότου μπροστά της ανοίγουν και οι πόρτες του Μάντερλεϊ.
Στο καινούργιο της σπίτι θα γνωρίσει παράξενους ανθρώπους – και όχι μόνο, που θα την οδηγήσουν όλο και πιο βαθιά σε έναν στρόβιλο φόβου και αφόρητου φθόνου. Τριγυρίζοντας στην τεράστια έπαυλη, η νέα γυναίκα θα νιώθει όλο και πιο πολύ την παρουσία της να συρρικνώνεται και να εγκλωβίζεται κάτω από την επίδραση μίας απουσίας: αυτής της πρώτης κυρίας Ντε Γουίντερ, της νεκρής Ρεμπέκας.
Συντελεστές
Διασκευή/Σκηνοθεσία/Σκηνογρ. Επιμέλεια Γρηγόρης Χατζάκης
Πρωτότυπη Μουσική Βύρων Κατρίτσης
Κοστούμια La Reina (Βάλη Μαυρίδη)
Φωτισμοί Κωνσταντίνος Μπάμπης
Βοηθός Σκηνοθέτη Μάριος Βούρος
Φωτογραφίες Γιώργος Καλφαμανώλης
Διανομή
Χάρης Ασημακόπουλος, Κλεοπάτρα Τολόγκου, Άννα Κολιοφώτη, Γρηγόρης Χατζάκης
Δείτε το τρέιλερ της παράστασης: http://www.youtube.com/watch?v=ahYqehCsOds
Μέχρι 28 Ιανουαρίου η παράσταση θα παίζεται κάθε
Δευτέρα & Τρίτη στις 21:15
Αλλαγή ημερών: από Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2014
Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Σάββατο στις 19:00 & Κυριακή στις 21:15
Τελευταία παράσταση: Κυριακή 16 Μαρτίου 2014
Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 12,00€
Φοιτητικό-μαθητικό: 8,00€
Ανέργων: δωρεάν (συγκεκρ. αριθμός θέσεων)
Διάρκεια: 80 λεπτά
Χώρος: Κεντρική Σκηνή