Τρεις κορυφαίοι χορογράφοι, τα τρία μεγάλα αστέρια της Μέκας του σύγχρονου χορού, του περίφημου Σάντλερς Γουέλς, κι ο μάγος των θεατρικών φωτισμών, μας παρουσιάζουν το νέο χοτ ίνδαλμα της παγκόσμιας χορευτικής σκηνής, Αακάς Οντέντρα.
Ο πιο φημισμένος, ο πλέον περιζήτητος, ο πιο λαμπερός χορευτής της γενιάς του, σε μία εκπληκτική παράσταση που δεν πρέπει να χάσετε. Μία μοναδική συνύπαρξη που θ’ αποτελέσει το χορευτικό γεγονός της χρονιάς.
Όταν το Sadler’s Wells βάζει το λογότυπό του σε μια παραγωγή, τότε αυτό αποτελεί ένα αναμφισβήτητο γκαραντί, μία εγγύηση υψηλής αισθητικής και ποιότητας.
Όταν τα τρία αστέρια του, οι τρεις κορυφαίοι σύγχρονοι και μόνιμοι χορογράφοι του, δημιουργούν για πρώτη φορά μαζί και αποκλειστικά για έναν μόνον νέο χορευτή, τότε ας ετοιμαστούμε να υποδεχτούμε και να απολαύσουμε το νέο hot είδωλο του παγκόσμιου χορευτικού στερεώματος.
Όταν μάλιστα συνυπογράφουν μαζί του χορογραφικά, τότε το γεγονός αυτής της μοναδικής συνύπαρξης αποτελεί μία περίτρανη απόδειξη ενός σπάνιου και πολύπλευρου ταλέντου. Ένα δείγμα καλλιτεχνικού σεβασμού, μία υπόκλιση καταξιωμένων ανθρώπων στην πηγαία έμπνευση και στο αυθεντικό χάρισμα.
Ο Βρετανός χορευτής και χορογράφος Αακάς Οντέντρα, αν στο ξεκίνημα της καριέρας του υπήρξε ο πιο περιζήτητος νέος σολίστας, τα τελευταία χρόνια άρχισε πλέον να καταγράφει την καλλιτεχνική του ωριμότητα με αμέτρητα βραβεία και διθυραμβικές κριτικές που ξεχειλίζουν από υπερθετικούς χαρακτηρισμούς. Κάτι που εκτόξευσε τη φήμη του, του προσέδωσε εκτυφλωτική λάμψη και ένα απίστευτα διευρυμένο κοινό.
Η παράσταση RISING που θα δούμε για πρώτη φορά στην Αθήνα, άλλωστε αυτή αποτελεί και την παρθενική εμφάνιση του Αακάς Οντέντρα στη χώρα μας, αποτελεί αναμφίβολα τη σφραγίδα και τον σημαντικότερο σταθμό στη μέχρι τώρα πορεία του. Πρόκειται για μια σπονδυλωτή παράσταση αποτελούμενη από τέσσερα μέρη, όπου εκτός του ίδιου, τον χορογραφούν τρεις κορυφαίοι σύγχρονοι χορογράφοι, διάσημοι δημιουργεί αλλά και σολίστες οι ίδιοι, χορογράφοι και συμπρωταγωνιστές των μεγαλύτερων stars της παγκόσμιας χορευτικής σκηνής, όπως η Συλβί Γκιγιέμ και η Ναταλία Οσίποβα. Τρία μεγάλα αστέρια και μόνιμα στελέχη του περίφημου Sadler’s Wells, του μεγαλύτερου και διασημότερου κέντρου της χορευτικής τέχνης στον κόσμο, του επονομαζόμενου και «Μέκκα του σύγχρονου χορού». Μάλιστα είναι αξιοσημείωτο, ότι οι τρεις τους συνδημιουργούν, συνυπογράφουν και συνυπάρχουν για πρώτη φορά μαζί, σε μία ενιαία παράσταση. Κι αυτό σίγουρα κάτι σημαίνει! Τόσο για τη συγκεκριμένη παράσταση, όσο και για τον μοναδικό πρωταγωνιστή της.
Rising: Τα μέρη
Το πρώτο από τα τέσσερα μέρη είναι το IN THE SHADOW OF MAN σε χορογραφία του Άκραμ Καν που υπήρξε και μέντορας του Αακάς Οντέντρα. Είναι μία χορευτική προσέγγιση της εξέλιξης των ανθρώπων, μία εξερεύνηση της πορείας τους από γενιά σε γενιά, μέσω της έρευνας του σώματος. Μία καλλιτεχνική απόπειρα να δοθεί απάντηση στο ερώτημα, εάν με την πάροδο του χρόνου γινόμαστε περισσότερο ανθρώπινοι ή τουναντίον μεταλλασσόμαστε σε ζώα. Μία λυτρωτική δυναμική διεργασία που επιχειρεί σκηνικά να ανακαλύψει, να αποκαλύψει και να τεκμηριώσει, το αν υπάρχει τελικά κάποιο ζώο που κατοικεί στη σκιά μας. Με μέθοδο και όχημα τους κινητικούς ρυθμούς ορισμένων ζώων, την μοντέρνα κινησιολογική έκφραση αλλά και τον παραδοσιακό Ινδικό χορό Kathak.
Το δεύτερο μέρος είναι το CUT σε χορογραφία του φημισμένου Russell Maliphant, του πρώτου των πρώτων μόνιμων χορογράφων του Sadler’s Wells. Ο Μάλιφαντ εκμεταλλευόμενος τη γνώση και την εμπειρία του Aakash Odedra στο δυτικό σύγχρονο χορό, αλλά και την οικειότητα του με την ανατολίτικη παράδοση, όπως με του Ινδικούς χορούς Kathak και Bharat Natyam, μελετά τις έννοιες της ροής και της μορφής. Το σώμα που κινείται αλλά και το ίδιο το σώμα, αυτό καθ’ αυτό, την ενέργεια και την ύλη που συνυπάρχουν και ταυτίζονται, μέσα από μία αληθινή σκηνική υπέρβαση. Απαραίτητος σύμμαχός του σ’ αυτή τη διαδικασία, ο πολυβραβευμένος, ο ένας και μοναδικός σχεδιαστής φώτων, ο πολύς Michael Hulls.
Το τρίτο μέρος είναι το CONSTELLATION, ένα χορευτικό παιχνίδι του τρίτου σπουδαίου δημιουργού της παρέας, του Βέλγου Sidi Larbi Cherkaoui. Φως και Ήχος! Η σκηνική αποτύπωση μιας ψευδαίσθησης, αυτής της απόστασης και της εγγύτητας, μέσα σ’ ένα περιβάλλον που εμφανίζεται απατηλά ως σταθερό. Ο Σερκαουί δείχνει να γοητεύεται από αυτές τις δήθεν διαφορετικές εικόνες – έννοιες, αφού η πηγή τους είναι συχνά ταυτόσημες, ένα και το αυτό. Επιδιώκει λοιπόν να αναδείξει διαφορετικές μορφές ήχου και διαφορετικές πηγές φωτός , που όμως καταφθάνουν μαζί, δημιουργώντας τους δικούς τους αστερισμούς, σ’ ένα παράλληλο σκηνικό σύμπαν. Παρουσιάζοντας μία ροή φωτός που προέρχεται από το σκότος και επιστρέφει πάλι στην ερεβώδη μήτρα του, αφού πρώτα αναδείξει την φωτεινότητα και την λαμπρότητα του ανθρώπινου σώματος.
Το τέταρτο και τελευταίο μέρος είναι το NRITTA, μία χορογραφία του ίδιου του Αακάς Οντέντρα, που επιχειρεί να ενώσει δύο αντιθετικά στοιχεία, την τραχειά αρρενωπότητα και την αισθησιακή θηλυκότητα, στο κοσμικό, συμπαντικό διάβα τους. Συμβολίζοντας τους κοσμικούς κύκλους της Δημιουργίας και της Καταστροφής, καθώς και τον καθημερινό ρυθμό της γέννησης και του θανάτου. Μέσω του έντονου δυναμικού χορού Tandav και παράλληλα του Lasya, ενός χορού με απαλές, κυκλικές, σαγηνευτικές κινήσεις. Μέσω κυρίως της ερμηνευτικής δεινότητας και της χορευτικής καθαρότητας του σπουδαίου αυτού χορευτή. Άλλωστε ο τίτλος NRITTA σημαίνει «καθαρός χορός».