Ο Ψαραντώνης, η θρυλική μορφή της κρητικής μουσικής, διακρίνεται για τη βαθιά γνώση και την ανησυχία του για την παράδοση, εξαιτίας της οποίας τον έχουν χαρακτηρίσει «πανάρχαιο και ταυτόχρονα νέο». Στην Ελλάδα, ανάμεσα στους πρώτους που τον ανακάλυψαν είναι ο Μάνος Χατζιδάκις, ο οποίος θεσπίζει ειδικό βραβείο για «μια ισχυρή και ιδιότυπη μουσική προσωπικότητα που παίζει λύρα και ονομάζεται Ψαραντώνης» και τον βραβεύει ως τον «Πρώτο λυράρη της Ελλάδας» στον Μουσικό Αύγουστο το 1979, στα Ανώγεια.
Έχει εκπροσωπήσει πολλές φορές την Ελλάδα σε διεθνή φεστιβάλ. Το 1984 έπαιξε στο Βερολίνο, στις εκδηλώσεις για τα 750 χρόνια από την ίδρυση της πόλης, ενώ το 1999 εκπροσώπησε και πάλι την Ελλάδα στο φεστιβάλ «Η Συνάντηση των Πέντε Ηπείρων» στην Ελβετία, αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές. Ανάμεσα στους θαυμαστές του συγκαταλέγεται ο Nick Cave, ο οποίος τον κάλεσε στο διεθνές φεστιβάλ ροκ «All Tomorrow’s Parties» που οργάνωσε ο ίδιος στην Αγγλία.
Από την απαρχή ο κόσμος διαμορφώνεται με ήχο και ρυθμό. Αυτή η ηχητική δόνηση φανερώνεται στη μουσική του Ψαραντώνη. Ποτέ μου δεν είχα ακούσει τέτοιο ήχο, σχολίασε ο γερμανός δημοσιογράφος Ruth Roedler.
O Ψαραντώνης, γράφει ο Μάκης Μηλάτος, είναι ένα προϊστορικό θεριό κρυμμένο σε μια σπηλιά της Κρήτης. [.] Τσακισμένη ερμηνεία, βαθιές ανάσες και η μουσική που παρεμβαίνει διακριτικά, ένας δίσκος για να κοινωνήσεις των αχράντων μυστηρίων ένα άγιο κολατσιό: ψωμί, ελιές και κρασί.[.]O Ψαραντώνης δεν είναι αυτού του κόσμου, τα blues του σκίζουν την καρδιά.
Μια απο τις λύρες του Ψαραντώνη εκτίθεται σήμερα στο The World’s First Global Musical Instrument Museum στο Φοίνιξ της Αριζόνα των Η.Π.Α., όπου και προβάλλεται video με τον ίδιο τον καλλιτέχνη να παίζει.
Μαζί του στο Half Note η αισθαντική ερμηνεύτρια Νίκη Ξυλούρη. και στο λαούτο ο δεξιοτέχνης Γιάννης Παξιμαδάκης