Το Μέγαρο των παιδιών
Άκου… τα πλήκτρα!
Μια οπτικοακουστική περιπλάνηση στο χρόνο και τον ήχο των ποικίλων πληκτροφόρων οργάνων, από την αρχαία ύδραυλη μέχρι το σύγχρονο συνθεσάιζερ – που παρουσιάζονται ζωντανά – μέσα από χαρακτηριστικά αποσπάσματα έργων κορυφαίων συνθετών, Την εκδήλωση επιμελείται και παρουσιάζει ο πιανίστας Χρίστος Παπαγεωργίου. Συμπράττουν οι καταξιωμένοι ερμηνευτές Ουρανία Γκάσιου και Χρήστος Ζερμπίνος μαζί με νέους μαθητές ωδείων και μουσικών σχολών
Κυριακή 9 Φεβρουαρίου, ώρα 11:30
Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης
Σε ποια οικογένεια της ορχήστρας ανήκουν τα πληκτροφόρα (άλλοι λένε ότι εφόσον βγάζουν ήχο με το χτύπημα των πλήκτρων ανήκουν στα κρουστά, κι άλλοι τα θεωρούν έγχορδα επειδή κρύβουν μέσα τους χορδές); Θα το μάθετε αν έρθετε να τα … δείτε και να τα ακούσετε από κοντά στη σκηνή της Αίθουσας Χρήστος Λαμπράκης, την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου, στις 11.30 το πρωί, σε μία ακόμη προγραμματισμένη εκδήλωση της σειράς «Άκου τα όργανα» που συστήνει στο νεανικό κοινό του Μεγάρου τη συμφωνική ορχήστρα και τις ομάδες οργάνων που την αποτελούν. Στη διάρκεια αυτού του πρωτότυπου κυριακάτικου πρωινού, ο Χρίστος Παπαγεωργίου, πιανίστας με διεθνείς διακρίσεις και συνεχή καλλιτεχνική παρουσία σε μουσικούς τομείς όπως η σύνθεση, η ερμηνεία, η διδασκαλία, η διεύθυνση ορχήστρας και η παραγωγή ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών, θα επιχειρήσει μια οπτικοακουστική περιπλάνηση στο χρόνο και τον ήχο των ποικίλων πληκτροφόρων οργάνων.
Η συναυλία – με Χορηγό την Eurobank – εντάσσεται στο πλαίσιο της Σειράς Το Μέγαρο των Παιδιών-Κυριακή Πρωί στο Μέγαρο.
Έχοντας στο πλευρό του νέους μαθητές ωδείων και μουσικών σχολών αλλά και καταξιωμένους ερμηνευτές όπως την πολυβραβευμένη σολίστ εκκλησιαστικού οργάνου Ουρανία Γκάσιου και τον σπουδαίο ακορντεονίστα Χρήστο Ζερμπίνο, θα μας ταξιδέψει μουσικά, μέσα από προβολές και χαρακτηριστικά αποσπάσματα έργων κορυφαίων συνθετών, παιγμένα σε διαφόρων ειδών πληκτροφόρα για τα οποία γράφτηκαν αρχικά, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να παρακολουθήσουμε την εξέλιξη των οργάνων αυτών και τις ιδιαίτερες δυνατότητές τους: αρχής γενομένης από την ύδραυλη, την παλαιότερη μορφή πληκτροφόρου που επινοήθηκε περί τον 3ο π.Χ. αιώνα από τον Κτησίβιο τον Αλεξανδρινό και φτάνοντας μέχρι τα σύγχρονα, ηλεκτρόφωνα πληκτροφόρα όπως το χάμμοντ και το συνθεσάιζερ.
Εκτός από το πιάνο (με τα 88 ασπρόμαυρα πλήκτρα του και τη μεγαλύτερη έκταση από όλα τα όργανα) θα παρουσιαστούν και άλλα «χορδόφωνα» πληκτροφόρα όπως το τσέμπαλο (πολύ διαδεδομένο συνοδευτικό όργανο για το παίξιμο της μουσικής της εποχής του μπαρόκ) το μικρότερο σε έκταση βίρτζιναλ, το σπινέττο, το κλάβικορντ και το φορτεπιάνο. Όπως επίσης η «ιδιόφωνη» τσελέστα που μοιάζει με μικρό πιάνο αλλά και δυο πολύ γνωστά «αερόφωνα» πληκτροφόρα, το ακορντεόν και το μεγαλοπρεπές εκκλησιαστικό όργανο που δείχνει εξαιρετικά πολύπλοκο με τους τεράστιους σωλήνες του και τα πληκτρολόγια στα χέρια και στα πόδια.
Η παρουσίαση αυτών των οργάνων θα έχει τη μορφή μιας πρώτης γνωριμίας με τα στυλ των σημαντικότερων συνθετών για πληκτροφόρα – όπως είναι ο αναγεννησιακός άγγλος συνθέτης Ουίλιαμ Μπερντ (1540-1623), ο γάλλος Φρανσουά Κουπερέν (1668-1733) και ο γερμανός Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ (1685-1750) της εποχής του μπαρόκ, ο ιταλός οργανίστας Ντομένικο Σκαρλάτι (1685-1757), οι κλασικοί Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ (1756-1791) και Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770-1827), οι ρομαντικοί Φρεντερίκ Σοπέν (1810-1849), Φραντς Λιστ (1811-1886) και Ρόμπερτ Σούμαν (1810-1856), οι συνθέτες του 20ού αιώνα Σεργκέι Ραχμάνινοφ (1873-1943), Ιγκόρ Στραβίνσκι (1882-1971) Μπέλα Μπάρτοκ (1881-1945) και Τζων Κέιτζ (1912-1992) κι ακόμα πιο σύγχρονοι – αλλά και με την τζαζ, την ατονική και το προετοιμασμένο πιάνο.
Η συναυλία της Κυριακής 9 Φεβρουαρίου στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης είναι η τέταρτη από τις εκδηλώσεις του προγράμματος «Άκου… τα όργανα!». Στη Σειρά αυτή, παρουσιάζονται με ελκυστικό και διαδραστικό τρόπο στα παιδιά και τους νέους οι ομάδες των οργάνων της ορχήστρας, μέσα από κοσμαγάπητα έργα της συμφωνικής μουσικής. Στόχος αυτών των κυριακάτικων συναυλιών, που έχουν αγκαλιάσει μικροί και μεγάλοι μουσικόφιλοι, είναι να προσφέρουν γνώση και απόλαυση, παιχνίδι και εξοικείωση ‒και μάλιστα με πολύ φθηνό εισιτήριο!
Ο Χρίστος Παπαγεωργίου αποφοίτησε από το Ωδείο Αθηνών με Α’ βραβείο και ειδική διάκριση στο πιάνο (τάξη Αλίκης Βατικιώτη) και στη σύνθεση (τάξη Περικλή Κούκου). Είναι κάτοχος διπλωμάτων, μεταπτυχιακών τίτλων, διακρίσεων σπουδών και διεθνών υποτροφιών στους τομείς : σύνθεση, πιάνο, διεύθυνση ορχήστρας, μουσικολογία, διδασκαλία, από ιδρύματα όπως τα Ωδείο Αθηνών, Royal academy of Music, London University, Thames Valley University, Ωνάση κ.ά.
Έχει εμφανιστεί μέχρι σήμερα ως πιανίστας, συνθέτης και μαέστρος σε αίθουσες σημαντικών μουσικών κέντρων ( Lincoln Center-Avery Fisher Hall, Berlin Philharmonie, Barbican Hall, Queen Elizabeth Hall, Wigmore Hall στο Kensington Palace, Κioi Hall, Codaira Hall, Casals Hall του Τόκυο, Rudolfinum Dvorak Hall κ.ά.).
Έχει συμπράξει με σημαντικές ορχήστρες όπως οι Buffalo Philharmonic, Philharmonia του Λονδίνου, Οxford Philomusica, Orchestre Symphonique du Capitale de Toulouse, Φιλαρμονική Ορχήστρα της Οδησσού, Συμφωνική του Μονάχου, Malaga Symphony Orchestra, N.H.K. της Ιαπωνικής Ραδιοτηλεόρασης, Orchestra Sinfonica del Emiglia Romagna “Arturo Toscanini”, Czech Radio Symphony κ.ά.
Έχει τιμηθεί με πολλά διεθνή βραβεία μεταξύ των οποίων και το πρώτο βραβείο σύνθεσης “2 Agosto” το 1999. Τα τελευταία χρόνια ο Χρίστος Παπαγεωργίου έχει μια έντονη εκπαιδευτική δραστηριότητα σε Κρατικά Ιδρύματα και Σχολές καθώς και στα Μ.Μ.Ε. Με τις ιδιότητες του πιανίστα, μαέστρου, ομιλητή και εκπαιδευτικού έχει πραγματοποιήσει πολυάριθμες μαθητικές συναυλίες και διαλέξεις σε αίθουσες συναυλιών, σχολεία, μουσικά γυμνάσια, πανεπιστήμια και ιδρύματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Ο.Μ.Μ.Α., Ο.Μ.Μ.Θ., Gesselschaft fur Musik Wien, Πάντειο Πανεπιστήμιο, Ωδείο Λουκέρνης, Ίδρυμα Θεοχαράκη, Πανεπιστήμιο Βόλου, Ιόνιο Πανεπιστήμο, ΕΡΑ3, ΕΤ1). Έχει διδάξει πιάνο και ερμηνεία 20ου αιώνα επί μια δεκαετία στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου ενώ υπήρξε επί σειρά ετών καθηγητής Μουσικής στην Κρατική Σχολή Χορού. Έχει πραγματοποιήσει περισσότερες από 400 παραγωγές της μουσικολογικής εκπομπής “Αναζητώντας την κυρία με τη Στρυχνίνη” του Τρίτου Προγράμματος(2002-2013) της Ελληνικής Ραδιοφωνίας καθώς και δεκάδες αντίστοιχες τηλεοπτικές για την ΕΤ1 (2005-2009).
Οι άξονες που κινείται το κουιντέτο είναι η ανάδειξη αξιόλογων έργων Ελλήνων συνθετών,εκπαιδευτικά προγράμματα,συνεργασία με διακεκριμένους σολίστ,αλλά κύριος στόχος είναι να κρατήσει στην Ελλάδα ζωντανή την παράδοση ενός τόσο διαδεδομένου παγκοσμίως σχήματος.Οι άξονες που κινείται το κουιντέτο είναι η ανάδειξη αξιόλογων έργων Ελλήνων συνθετών,εκπαιδευτικά προγράμματα,συνεργασία με διακεκριμένους σολίστ,αλλά κύριος στόχος είναι να κρατήσει στην Ελλάδα ζωντανή την παράδοση ενός τόσο διαδεδομένου παγκοσμίως σχήματος.Η Σειρά «Άκου… τα όργανα!» ολοκληρώνεται τον Μάρτιο. Μετά τα πλήκτρα, ακολουθούν ο «Πέτρος και ο Λύκος & ο Μπαμπάρ το ελέφαντάκι» (23 Φεβρουαρίου), τα κρουστά (9 Μαρτίου) και τέλος τα έγχορδα (30 Μαρτίου).
Οι τιμές των εισιτηρίων για την κυριακάτικη πρωινή συναυλία «Άκου… τα ξύλινα!» είναι: 8 € (φοιτητές, παιδιά, νέοι έως 25 ετών, συνοδός παιδιών έως 15 ετών) και 14 € (Γενική Είσοδος).
Πληροφορίες για το κοινό στο τηλέφωνο: 210 72.82.333
και στην ιστοσελίδα του Μ.Μ.Α.: www.megaron.gr