Υπάρχει ένα νευρικό δίκτυο που έχει εκπαιδευτεί για να παράγει τα δικά του κλασικά έργα ζωγραφικής!
Η γυμνή προσωπογραφία είναι, στην καλύτερη, προσωπική, οικεία και αντιμέτωπη με το ευαίσθητο Klimt, ο συναρπαστικός κυβισμός του Duchamp, το ρητό, αμερικανικό γυμνό γυμνό του Tom Wesselmann, η επιρροή μαύρη ομορφιά του Mickalene Thomas. Δεδομένου ότι η τεχνητή νοημοσύνη είχε μια ρωγμή σε σχεδόν όλα τα άλλα – από τα υπαρξιακά μιμίδια έως το πιο ενοχλητικό ψεύτικο πορνό – ένα νευρικό δίκτυο έχει εκπαιδευτεί για να παράγει το δικό του γυμνό τέχνης.
Ο Robbie Barret, αυτοδίδακτος τόσο στο AI όσο και στην τέχνη, είναι πρόσφατος μεταπτυχιακός φοιτητής από τη Δυτική Βιρτζίνια που δημιούργησε και εκπαίδευσε το νευρικό δίκτυο. Τώρα που εδρεύει στο Σαν Φρανσίσκο, εργάζεται στο AI για αυτοκίνητα με αυτοδίδακτα της NVIDIA. Η εταιρεία ακούει για πρώτη φορά γι ‘αυτόν από το άλλο δημοφιλές έργο του, το οποίο διδάσκει AI να ραπ όπως Kanye West.
Αρχικά, ο Barret τράβηξε ένα γενετικό αντιπαραγωγικό δίκτυο (GAN) χιλιάδες γυμνά πορτρέτα από διάφορους αιώνες και στελέχη τέχνης. “Βασικά, αυτό που συμβαίνει είναι να εκπαιδεύσετε το GAN να παίρνει τυχαία διανύσματα (λίστες αριθμών) και πορτρέτα εξόδου”, εξηγεί. Δύο νευρωνικά δίκτυα, ένας διακριτικός και η γεννήτρια, δουλεύουν παράλληλα. “Η γεννήτρια επινοεί πίνακες που ξεγελά διακριτά στοιχεία και ο θεατής προσπαθεί να μάθει πώς να πει τη διαφορά μεταξύ των πραγματικών έργων ζωγραφικής από το σύνολο δεδομένων και των ψεύτικων ζωγραφιών που τροφοδοτεί η γεννήτρια”.
Παρόλο που βελτιώνονται στο να κάνουν αυτό που προγραμματίζεται να κάνουν με την πάροδο του χρόνου, παράγοντας στην προκειμένη περίπτωση πιο ρεαλιστικά πορτρέτα, μερικές φορές εμπίπτουν σε αυτό που ο Barret ονομάζει “τοπικά ελάχιστα”. Αυτό σημαίνει ότι βρίσκουν έναν τρόπο να παραμείνουν ανόητοι ο ένας τον άλλον χωρίς να γίνουν καλύτεροι στο έργο.
“Σε αυτή την περίπτωση,” λέει, “η γεννήτρια συνεχίζει να παράγει σαρκώδεις κηλίδες που ξεγελάνε το διακριτικό πολύ καλά, έτσι συνολικά σταματούν να γίνονται καλύτεροι στη ζωγραφική”.
Τα αποτελέσματα είναι παράξενα και αφηρημένα στιγμιότυπα σάρκας και κηλίδας, καθώς το AI επανερμηνεύει την κλασσική γυμνή τέχνη σε κάτι ανάμεσα στο συναρπαστικό και το ανατριχιαστικό. Ο Barret συγκρίνει την υποβοηθούμενη με AI τέχνη με το έργο του conceptual καλλιτέχνη Sol LeWitt και της ψηφιακής γενετικής τέχνης του. Στη δεκαετία του ’70, ο LeWitt προσέφερε ένα σύνολο κανόνων για ένα σχέδιο, το οποίο θα στείλει στη συνέχεια σε ένα μουσείο για να ερμηνεύσουν και να δημιουργήσουν εκεί άλλοι. Αυτή η καλλιτεχνική διδασκαλία παράγει ένα ευρύ φάσμα εργασιών, από γεωμετρικά σχήματα έως λεπτομερή σχέδια γραμμών που χρειάστηκαν ημέρες και εβδομάδες για να δημιουργηθούν.
“Ενώ το έργο του εξακολουθεί να βασίζεται στο κανόνα, υπάρχει ακόμα χώρος για ερμηνεία των κανόνων, όπως συμβαίνει και με το καλλιτεχνικό έργο με τη βοήθεια του AI, αλλά εντελώς αντίθετο με αυτό που συμβαίνει σε πιο παραδοσιακή γενετική τέχνη βασισμένη σε κανόνες”, αναφέρει ο Barret.
Πιστεύει ότι η τέχνη που παράγεται από AI θα είναι αναπόσπαστο στοιχείο για την κίνηση της τέχνης προς τα εμπρός και θα μπορούσε να σφυρηλατήσει πλήρως τη δική της κίνηση. Στην πραγματικότητα, έχουμε ήδη δει μια όρεξη για την τέχνη που παράγεται από την AI – στην Art Basel, θεατές στην πλειοψηφία εν αγνοία τους προτιμούν την τέχνη του AI σε καλλιτέχνες πραγματικής ζωής. Ωστόσο, το έργο αυτό παρουσιάζει μια εντελώς νέα ιδέα – όπου μια μηχανή δημιουργεί πρωτότυπο περιεχόμενο, και όχι μόνο “κανόνες ερμηνείας”.
Ο Barret λέει ότι είναι ευχαριστημένος με τα πιο σουρεαλιστικά και παράξενα αποτελέσματα παρά με τέλεια παραγόμενα πορτρέτα. “Θέλω να πάρω AI για να δημιουργήσω νέους τύπους τέχνης που δεν είχαμε ξαναδεί. δεν αναγκάζει κάποια ανθρώπινη προοπτική σε αυτό », λέει. “Εάν οι προκύπτουσες εικόνες ήταν ρεαλιστικά γυμνά πορτρέτα. δεν θα ήταν τόσο συναρπαστικό όσο οι παράξενες και αλλοδαπές σακούλες κρέατος που ζωγραφίζει. “
Βασιζόμενοι σε αυτό το νέο, συναρπαστικό, παράξενο κίνημα τέχνης, ο Barret πιστεύει ότι η AI έχει μια ματιά στη μελλοντική τέχνη που οι άνθρωποι δεν έχουν: “Θέλω να χρησιμοποιήσω το AI για να φτιάξω τα δικά του νέα και πρωτότυπα έργα τέχνης, όχι μόνο να μιλήσω AI για πράγματα που οι άνθρωποι έκαναν την δεκαετία του 1600. “