Οι τράπεζες θα προσφέρουν βιομετρικές λύσεις από τον Απρίλιο του 2019, ως μέρος της συνεχούς προσπάθειας της εταιρείας για βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας.
Η Mastercard ανακοίνωσε ότι οι καταναλωτές θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν χρήση biometrics, όπως τo δακτυλικό αποτύπωμα ή η αναγνώριση προσώπου, ως τρόπο ταυτοποίησης κατά την διάρκεια των αγορών τους με τη Mastercard, από τον Απρίλιο του 2019.
Η αυξημένη διαθεσιμότητα των βιομετρικών δυνατοτήτων σε tablets και smartphones, καθώς και οι νέες κανονιστικές ρυθμίσεις της ΕΕ για ισχυρό έλεγχο ταυτότητας, αποδεικνύουν ότι είναι μια κατάλληλη χρονικά στιγμή για την παροχή λύσεων βιομετρικής επικύρωσης στις ψηφιακές πληρωμές.
Η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών -93%- προτιμά τη χρήση biometrics αντί των κωδικών πρόσβασης για την επικύρωση πληρωμών και, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης σε συνεργασία με τη Mastercard, το 92% των επαγγελματιών του τραπεζικού κλάδου επίσης επιθυμεί την υιοθέτηση βιομετρικών λύσεων. Οι τράπεζες αναφέρουν επίσης ότι, όταν χρησιμοποιείται ένας τέτοιος βιομετρικός έλεγχος ταυτότητας, οι πελάτες είναι περισσότερο πρόθυμοι να προχωρήσουν με την αγορά τους. Τα ποσοστά εγκατάλειψης μιας πιθανής αγοράς μπορούν να μειωθούν έως και 70% σε σύγκριση με άλλες μεθόδους -όπως το One Time Password που αποστέλλεται μέσω SMS- γεγονός που αντανακλά την πολύ βελτιωμένη εμπειρία των χρηστών.
«Η ηγετική μας θέση στον κλάδο, απαιτεί από εμάς να προσαρμόζουμε τις λύσεις που προσφέρουμε στις προσδοκίες και τις νέες συνήθειες των καταναλωτών. Η χρήση βιομετρικών μεθόδων για την ταυτοποίηση των καταναλωτών είναι ενδεδειγμένη καθώς επιτρέπει ταυτόχρονα την αύξηση της ασφάλειας και της ευκολίας και οδηγεί σε βελτιωμένες αγοραστικές εμπειρίες», δήλωσε σχετικά η Άσπα Παλημέρη, Country Manager της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.
Οι υπάρχουσες μέθοδοι για την ταυτοποίηση των στοιχείων online μπορούν να απομακρύνουν τους δυνητικούς αγοραστές από την ιστοσελίδα ενός εμπόρου, εάν είναι χρονοβόρες ή σύνθετες. Ένας τρόπος για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος είναι ο καταναλωτής να μη χρειάζεται πια να θυμάται κωδικούς πρόσβασης αλλά να ταυτοποιείται με αυτά που πραγματικά είναι (βιομετρικά στοιχεία).
Η Mastercard αποτελεί εδώ και χρόνια κινητήρια δύναμη για την πρόοδο της βιομετρικής τεχνολογίας στις πληρωμές, με έμφαση στη βελτίωση της εμπειρίας των καταναλωτών και την ασφάλεια, σε online και offline περιβάλλον.
Το Mastercard Identity Check διατίθεται σήμερα σε όλο τον κόσμο και είναι μια λύση ελέγχου ταυτότητας που επιτρέπει στους χρήστες να χρησιμοποιούν βιομετρικά αναγνωριστικά στοιχεία -όπως δακτυλικό αποτύπωμα, αναγνώριση της ίριδας του ματιού και αναγνώριση προσώπου- για να επαληθεύσουν την ταυτότητά τους, χρησιμοποιώντας μια κινητή συσκευή κατά την διάρκεια των ηλεκτρονικών αγορών και των τραπεζικών συναλλαγών τους. Η λύση αυτή επιταχύνει αισθητά την εμπειρία της ψηφιακής ολοκλήρωσης της συναλλαγής (checkout) και βελτιώνει την ασφάλεια, παρέχοντας μια απρόσκοπτη εμπειρία checkout που μειώνει τα ποσοστά εγκατάλειψης της εν λόγω αγοράς.
Ένα σχέδιο για την ενίσχυση της εμπειρίας και της ασφάλειας των καταναλωτών στο ψηφιακό περιβάλλον
Αυτή η στροφή προς τα biometrics αποτελεί μέρος του νέου σχεδίου δράσης της Mastercard, να βοηθήσει τις τράπεζες, τους εμπόρους λιανικής και τους συνεργάτες της να αποτρέψουν πιθανές απάτες online και να βελτιώσουν την εμπειρία των καταναλωτών στο νέο ψηφιακό περιβάλλον. Επίσης, ανταποκρίνεται στις νέες ρυθμιστικές απαιτήσεις σχετικά με την αυστηρή ταυτοποίηση του πελάτη, που καθορίζονται από την PSD2, και αποσκοπεί στην εξασφάλιση της ομαλότερης εμπειρίας των καταναλωτών. Περιλαμβάνει ένα νέο σύνολο υπηρεσιών που έχουν σχεδιαστεί πρόσφατα, όπως το Decision Intelligence της Mastercard ή το Automatic Billing Updater, που αξιοποιούν τις περισσότερες σύγχρονες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένης της τεχνητής νοημοσύνης. Με αυτή την προσέγγιση, η Mastercard θα βοηθήσει τους συνεργάτες της όχι μόνο να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις που ορίζονται από τη νέα οδηγία PSD2, αλλά και να προχωρήσουν περαιτέρω στη βελτιστοποίηση της αγοραστικής εμπειρίας των καταναλωτών.