Αυτό που με άφησε άφωνη είναι, πώς στα κομμάτια κατάφερε ο σκηνοθέτης, Nikolaj Arcel, να ισορροπήσει ανάμεσα στις πολυεπίπεδες και διαρκώς εξελισσόμενες σχέσεις των χαρακτήρων σε συνδυασμό με το ευρύτερο πολιτικό πλαίσιο της Δανίας του 18ου αιώνα και να το κάνει να φαίνεται τόσο απλό.
Είναι κρίμα που το «Amour» θα πάρει φέτος το Oscar ξενόγλωσσης και όχι αυτό (πράγμα εξαιρετικά σίγουρο).
Οι βασικοί ήρωες, που στη πορεία τους στο φιλμ επηρεάζουν με τις πράξεις τους ο ένας τον άλλον αλλά και το πολιτικό τοπίο της χώρας, ερμηνεύονται με μαεστρία απ’ τους πρωταγωνιστές, Mads Mikkelsen, Alicia Vikander και Mikkel Boe Folsgaard. Ο καθένας με τις προσωπικές του ιδιορρυθμίες, αλλά πιο ιδιόρρυθμό τον θεοπάλαβο βασιλιά που ερμηνεύει ο Boe Folsgaard, που ενώ αρχικά τον αντιπαθείς σιγά-σιγά βρίσκει μια θέση στη καρδιά σου γιατί όσο αλλόκοτος κι εξοργιστικός κι αν φαίνεται με πρώτη ματιά, στη πορεία ανακαλύπτεις πως απλά δεν μεγάλωσε ποτέ, είναι ένα αθώο και κακομαθημένο –βέβαια- αλλά κυρίως αθώο παιδί που θέλει όλα τα φώτα πάνω του.
Προσωπική αδυναμία, ο Mads Mikkelsen για ακόμα μια φορά εξαιρετικός στον ρόλο του χωρικού γιατρού, υπέρμαχου του Διαφωτισμού, που βρίσκεται ξαφνικά στο παλάτι, με την ευκαιρία να εφαρμόσει της ιδέες του. Χάρμα οφθαλμών η δυναμική παρουσία του Mikkelsen, ζωντανεύει έναν άνθρωπο που ξαφνικά αποκτά δύναμη και σε καθηλώνει όταν ξαφνικά έρχεται στη θέση των ανθρώπων που προσπαθεί να ανατρέψει καθώς αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στα πιστεύω του και τη προστασία της προσωπικής του ζωής.
Last but not least, η βασίλισσα Alicia Vikander, που είδαμε και σε άλλη μεγάλη παραγωγή φέτος, την «Anna Karenina,» εκεί η Keira Knightley της είχε κλέψει τον γκόμενο. Τώρα η Alicia παίρνει την εκδίκηση της, αφού εδώ εκείνη καίει καρδιές (καλύτερα απ’ τη Keira), του γιατρού Mads και τις δικές μας που την απολαμβάνουμε επί της οθόνης, να προσπαθεί να υπερβεί το ζωή που άλλη όρισαν για εκείνη, αν και παγιδευμένη να διατηρεί την αξιοπρέπεια και τον δυναμισμό της.
Αλλά το «Royal Affair» δεν σταματά εκεί, μέσα σ’ όλα έχει και πανέμορφη φωτογραφία που σε προκαλεί να τη χαζεύεις, ακόμα και τίποτα άλλο να μην είχε δηλαδή και γι’ αυτό μόνο θα άξιζε, έχει όμως και όλα τ’ άλλα τα καλά. Και μας κάνει να ανυπομονούμε για τις επόμενες δουλειές του Nikolaj Arcel.
Η ταινία παίζεται από σήμερα στις ελληνικές αίθουσες. Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ.