Νέος μήνας με νέες ταινίες να επισκέπτονται τα σινεμά.
Ωραία μπαίνει ο μήνας με πρεμιέρα του σκηνοθετικού ντεμπούτου της Greta Gerwig, «Lady Bird». Το φιλμ μας παρουσιάζει την έφηβη ηρωίδα της Saoirse Ronan και την προσπάθεια της να ξεφύγει απ’ τη μονότονη καθημερινότητα με κάθε δυνατό τρόπο. Μπορεί να έχουμε δει αρκετά φιλμ ενηλικίωσης αλλά το Lady Bird είναι απ’ αυτά που ξεχωρίζουν έχοντας σαφές όραμα και πολυδιάστατους χαρακτήρες.
Στο «Red Sparrow» η Jennifer Lawrence αναλαμβάνει τον πιο απαιτητικό ρόλο της καριέρας της, και είναι κρίμα που χαραμίζεται σε ένα προβλέψιμο κατασκοπικό story, που χάνει στο κομμάτι της αγωνίας, καταρχάς λόγω της αδικαιολόγητα μεγάλης διάρκειας του, που το μόνο που καταφέρνει είναι να κουράσει, και δεύτερον λόγω του πόσο άνισα είναι δοσμένες οι πλευρές αυτού του “θρίλερ”. Από τη μία έχουμε τους καλούς Αμερικάνους και απ’ την άλλη τους πιο-κακούς-δε-γίνεται ξένους πράγμα που σκοτώνει εξολοκλήρου το έξυπνο τέχνασμα της ταινίας, που θέλει την πρωταγωνίστρια να “κοροϊδεύει” όποιον θέλει λέγοντας σε όλους την αλήθεια. Επειδή λέει σε όλους το ίδιο κανονικά δεν θα έπρεπε να ήταν τόσο εύκολο να μαντέψεις ποιους πραγματικά υποστηρίζει, αλλά λόγω των Χολιγουντιανών κλισέ είναι εντελώς ξεκάθαρο.
Το «Grain» διαδραματίζεται σε έναν κόσμο όπου μια ισχυρή εταιρεία ελέγχει τους τομείς της Γης όπου υπάρχει ακόμα η (έστω περιορισμένη) δυνατότητα καλλιέργειας, μια πραγματικότητα όπου οι πρόσφυγες ελέγχονται ένας ένας για να διαπιστωθεί αν πληρούν τα γενετικά κριτήρια για να γίνουν δεχτοί στις μεγάλες πόλεις. Αν τα αποτελέσματα είναι αρνητικά, τότε η μόνη λύση είναι η άμεση απομάκρυνση και η αφήγηση κάνει ξεκάθαρες τις φονικές συνέπειες που περιμένουν όσους δε συμμορφωθούν σύμφωνα με αυτούς τους κανόνες. Σε αυτό το περιβάλλον, ένας επιστήμονας με το εξερευνητικό βλέμμα του Ζαν-Μαρκ Μπαρ (το οποίο αποδεικνύεται εξαιρετικά ισχυρό ατού της ταινίας) ανακαλύπτει ότι οι γενετικά μεταλλαγμένες σοδειές καταρρέουν μία μία και ότι αν δε βρεθεί άμεση λύση, η κοινωνία πρόκειται να γκρεμιστεί λόγω της έλλειψης τροφίμων.
Στο «The Childhood of a Leader» στο Παρίσι του 1918, ο μικρός Πρέσκοτ, μεγαλώνει στη σκιά της θεοσεβούμενης μητέρας του και του αυστηρού πατέρα του, ενός διπλωμάτη που δουλεύει με την Αμερικανική Κυβέρνηση για την συνθήκη ειρήνης, που αργότερα έγινε γνωστή ως Συνθήκη των Βερσαλλιών. Απέναντι σε αυτό το περιβάλλον και κάτω από τον γκρίζο ουρανό της γαλλικής επαρχίας, ο Πρέσκοτ επαναστατεί.
Τέλος, στο «La Villa» σε μια μικρή ακτή κοντά στη Μασσαλία βρίσκεται ένα σπίτι που ανήκει σε έναν ηλικιωμένο άντρα. Τα τρία του παιδιά έχουν μαζευτεί στο πλευρό του για τις τελευταίες του μέρες: η Aντζελα, μια ηθοποιός που ζει στο Παρίσι, ο Ζόζεφ, που έχει ερωτευτεί μια γυναίκα που έχει τα μισά του χρόνια και ο Αρμάν, ο μόνος που έχει μείνει πίσω και λειτουργεί το μικρό οικογενειακό εστιατόριο.