Στις 7 Δεκεμβρίου στο Βερολίνο θα δοθούν τα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου με τις περισσότερες δυνατές ταινίες της κινηματογραφικής σεζόν που μας πέρασε να δίνουν το παρόν και μερικές εκπλήξεις είτε γιατί κάποια φαβορί παραλήφθηκαν είτε γιατί με κάποια ονόματα ξαφνιαστήκαμε.
Δείτε τις υποψηφιότητες ανά κατηγορία:
Ευρωπαϊκή Ταινία
«Το Τέλειο Χτύπημα» του Τζουζέπε Τορνατόρε (Ιταλία)
«Blancanieves Χιονάτη» του Πάμπλο Μπέργκερ (Ισπανία, Γαλλία)
«Ραγισμένα Όνειρα» του Φίλιξ Βαν Γκρένινγκεν (Βέλγιο)
«Η Τέλεια Ομορφιά» του Πάολο Σορεντίνο (Ιταλία)
«Oh Boy!» του Γιαν Ολε Γκέρστερ (Γερμανία)
«Η Ζωή της Αντέλ (Κεφάλαια 1&2)» του Αμπντελατίφ Κεσίς (Γαλλία)
Ευρωπαϊκή Κωμωδία
«Δεν Κρατιέμαι» του Πέδρο Αλμοδόβαρ (Ισπανία)
«Welcome Mr. President!» του Ρικάρντο Μιλάνι (Ιταλία)
«Έρωτας Είναι…» της Σουζάνε Μπίερ (Δανία)
«The Priest’s Children» του Βίνκο Μπρέζαν (Κροατία, Σερβία)
Ευρωπαίος Σκηνοθέτης
Πάμπλο Μπέργκερ για το «Χιονάτη Blancanieves»
Φίλιξ φαν Γκρόνινγκεν για το «Ραγισμένα Όνειρα»
Αμπντελατίφ Κεσίς για το «Η Ζωή της Αντέλ (Κεφάλαια 1&2)»
Φρανσουά Οζόν για το «Αγόρι στο Τελευταίο Θρανίο»
Πάολο Σορεντίνο για την «Τέλεια Ομορφιά»
Tζουζέπε Τορνατόρε για το «Το Τέλειο Χτύπημα»
Ευρωπαία Ηθοποιός
Κίρα Νάιτλι για το «Άννα Καρένινα»
Βέρλε Μπέτενς για το «Ραγισμένα Όνειρα»
Μπάρμπαρα Σούκοβα για το «Hanna Arendt»
Ναόμι Γουότς για το «The Impossible»
Λουμινίτα Γκεοργκίου για το «Οικογενειακή Υπόθεση»
Ευρωπαίος Ηθοποιός
Τζουντ Λο για το «Άννα Καρένινα»
Γιόχαν Χέλντεμπεργκ για το «Ραγισμένα Όνειρα»
Φαμπρίς Λουκινί για το «Αγόρι στο Τελευταίο Θρανίο»
Τόνι Σερβίλο για την «Τέλεια Ομορφιά»
Τομ Σίλινγκ για το «Oh Boy!»
Ευρωπαίος Σεναριογράφος
Τομ Στόπαρντ, «Αννα Καρένινα»
Tζουζέπε Τορνατόρε, «Το Τέλειο Χτύπημα»
Καρλ Γιους και Φίλιξ φαν Γκρόνινγκεν, «Ραγισμένα Όνειρα»
Φρανσουά Οζόν, «Το Αγόρι στο Τελευταίο Θρανίο»
Πάολο Σορεντίνο και Ουμπέρτο Κονταρέλο, «Η Τέλεια Ομορφιά»
Ευρωπαϊκή Ανακάλυψη – Βραβείο FIPRESCI (Διεθνούς Ομοσπονδίας Κριτικών Κινηματογράφου)
«Eat Sleep Die» της Γκαμπριέλα Πιτσλερ (Σουηδία)
«Call Girl» του Μίκαελ Μασριμέν (Σουηδία, Νορβηγία, Ιρλανδία, Φινλανδία)
«Μέλι» της Βαλέρια Γκολίνο (Ιταλία, Γαλλία)
«Oh Boy!» του Γιαν Ολε Γκέρστερ (Γερμανία)
«The Plague» του Νέους Μπάλους (Ισπανία)
Ευρωπαϊκή Ταινία Κινουμένων Σχεδίων
«The Congress» του Αρι Φόλμαν (Iσραήλ, Γερμανία, Πολωνία, Λουξεμβούργο, Γαλλία, Βέλγιο)
«Jasmine» του Αλέν Ουγκετό (Γαλλία)
«Pinocchio» του Ενζο ντ’ Αλο (Ιταλία, Λουξεμβούργο, Γαλλία, Βέλγιο)
Ευρωπαϊκό Ντοκιμαντέρ
«The Act of Killing» του Τζόσουα Οπενχάιμερ (Δανία, Νορβηγία, Μ. Βρετανία)
«Stop-Over» του Καβέχ Μπακτιαρί (Ελβετία, Γαλλία)
«Τhe Missing Picture» του Ρίτι Παν (Γαλλία, Καμπότζη)
Ευρωπαϊκή Ταινία Μικρού Μήκους
«Cut» των Κριστόφ Γκιραρντέτ και Ματίας Μούλερ (Γερμανία)
«Death of a Shadow» του Τομ Βαν Αβερμέτ (Βέλγιο, Γαλλία)
«Houses with Small Windows» του Μπούλεντ Οζτουρκ (Βέλγιο)
«Butter Lamp» του Χου Γουέι (Γαλλία, Κίνα)
«Letter» του Σεργκέι Λόζνιτσα (Ρωσία)
«Misterio» του Κέμα Γκαρσία Ιμπάρα (Ισπανία)
«Morning» της Κάθι Μπράντι (Μ. Βρετανία, Ιρλανδία)
«The Waves» του Μιγκέλ Φονσέκα (Πορτογαλία)
«Orbit Ever After» του Τζέιμι Στόουν (Μ. Βρετανία)
«Jump» των Πέταρ Βαλκάνοφ και Κριστίνα Γκρόζεβα (Βουλγαρία)
«Sunday 3» του Γιόχεν Κουν (Γερμανία)
«A Story for the Modlins» του Σέρτζιο Οκσμαν (Ισπανία)
«Though I Know The River Is Dry» του Ομάρ Ρόμπερτ Χάμιλτον (Αίγυπτος, Παλαιστίνη, Μεγάλη Βρετανία)
«Nuclear Waste» του Μιροσλάβ Σλαμποσπίτσκι (Ουκρανία)
«Zima» της Κριστίνα Πίτσι (Ρωσία)
Ορισμένα βραβεία, τεχνικών κατηγοριών, έχουν ήδη ανακοινωθεί. Είναι τα:
Carlo di Palma – Βραβείο Καλύτερου Διευθυντή Φωτογραφίας: Ασάς Σουντρί και για το «Fill the Void» (Ισραήλ)
Ευρωπαίος Μοντέρ: Κριστιάνο Τραβαγκιόλι για την «Τέλεια Ομορφιά» (Ιταλία, Γαλλία)
Ευρωπαίος Καλλιτεχνικός Διευθυντής: Σάρα Γκρίνγουντ για το «Άννα Καρένινα» (Μ. Βρετανία)
Ευρωπαίος Μουσικός: Ενιο Μορικόνε για το «Τέλειο Χτύπημα» (Ιταλία)
Ευρωπαίος Σχεδιαστής Κοστουμιών: Πάκο Ντελγκάδο για το «Blancanieves Χιονάτη» (Ισπανία, Γαλλία)
Ευρωπαίος Σχεδιαστής Ήχου: Ματζ Μούλερ και Ερίκ Μισιτζιού για τον «Παράδεισο της Πίστης» (Αυστρία, Γερμανία, Γαλλία)
Έκπληξη προκαλεί το γεγονός ότι στην κατηγορία της καλύτερης γυναικείας ερμηνείας δεν προτάθηκε καμία από τις δύο εξαιρετικές ηθοποιούς του Blue is thw warmest colour, ενώ στην ίδια κατηγορία βρίσκουμε την Κίρα Νάιτλι για την υπερεκτιμημένη ταινία Άννα Καρένινα, η οποία παρά την εξαιρετική φωτογραφία και τα κοστούμια έμεινε τελείως επιφανειακή και υπήρξε άκρως απογοητευτική, εκτός από την παρουσία του Τζουν Λο, που ήταν ο μόνος που ξεχώρισε και κέρδισε μια υποψηφιότητα για καλύτερη ανδρική ερμηνεία, παρά την μικρή σχετικά διάρκεια της παρουσίας του στην οθόνη.