Το σενάριο που γράφτηκε από τον σκηνοθέτη είναι τόσο κοντά στο να ολοκληρωθεί, που θα μπορούσε να εξελιχθεί σε ταινία μεγάλου μήκους.
Ο πρώτος του “κλασικός παγκόσμιος πόλεμος”, το Paths of Glory, είναι μία από τις πιο ισχυρές αντιπολεμικές ταινίες, ευρέως αναγνωρισμένη ως αριστούργημα, όπως και το ρωμαϊκό έμβλημά του, ο Σπάρτακος, με πρωταγωνιστή και στις δύο τον Kirk Douglas.
Με τίτλο Burning Secret, το σενάριο είναι μια προσαρμογή της μυθολογίας του 1913 από τον βιεννέζο συγγραφέα Stefan Zweig. Στην προσαρμογή του Kubrick για την ιστορία της μοιχείας και του πάθους που βρισκόταν σε ένα θέρετρο σπα, ένας γοητευτικός και επιθετικός άνθρωπος συζεί με ένα 10χρονο αγόρι, χρησιμοποιώντας τον για να εξαπατήσει την παντρεμένη μητέρα του παιδιού.
Το έγραψε το 1956 με τον μυθιστοριογράφο Calder Willingham, με τον οποίο συνέχισε να συνεργάζεται στο Paths of Glory τον επόμενο χρόνο.
Το σενάριο βρέθηκε από τον Nathan Abrams, καθηγητή κινηματογράφου στο Πανεπιστήμιο του Bangor και από τον κορυφαίο εμπειρογνώμονα του Kubrick, ο οποίος δήλωσε: «Δεν μπορούσα να το πιστέψω. Είναι τόσο συναρπαστικό. Είχε θεωρηθεί ότι χάθηκε. “
Πρόσθεσε: “Οι λάτρεις του Kubrick γνωρίζουν ότι ήθελε να το κάνει, [αλλά] κανείς δεν πίστευε ότι ολοκληρώθηκε. Έχουμε τώρα ένα αντίγραφο και αυτό αποδεικνύει ότι είχε κάνει ένα πλήρες σενάριο. “
Ο Kubrick γύρισε μόνο 13 ταινίες μεγάλου μήκους, αλλά είναι σεβαστή ως κύριος κινηματογραφιστής και ανώτατος οπτικός στιλίστας με μια προσεκτική προσέγγιση σε σχολαστικές λεπτομέρειες. Το επικό sci-fi του, 2001: Μια διαστημική οδύσσεια, έσπρωξε τα όρια των ειδικών εφέ και βρέθηκε στο Νο 6 στην πιο πρόσφατη δημοσκόπηση των κριτικών του Sight and Sound των μεγαλύτερων ταινιών όλων των εποχών.
Ο Kubrick, υπήρξε ένας Αμερικανός που έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στη Βρετανία, πέθανε το 1999, μήνες μετά την ολοκλήρωση του Eyes Wide Shut, το αμφιλεγόμενο ψυχοσεξουαλικό θρίλερ με πρωταγωνιστές τον Tom Cruise και τη Nicole Kidman.
Το Burning Secret σκηνικό του φέρει τη σφραγίδα του τμήματος γραφής του MGM. Έχει ημερομηνία 24 Οκτωβρίου 1956, όταν ο Kubrick ήταν ακόμα σχετικά άγνωστος, αφού μόλις έκανε το έγκλημα του ηθοποιού, The Killer.
Το MGM θεωρείται ότι έχει ακυρώσει το έργο που του ανέθεσε, αφού έμαθε ότι ο Kubrick δούλευε επίσης στο Paths Of Glory, παραβιάζοντας το συμβόλαιο. Ένας άλλος λογαριασμός δείχνει ότι η MGM είπε στον συνεργάτη παραγωγής του James B Harris ότι δεν είδε τη δυνατότητα του σεναρίου ως ταινία.
Ωστόσο, ο Abrams είπε ότι «η ιστορία μοιχείας που αφορά ένα παιδί ως παρεμβολή μπορεί να θεωρήθηκε υπερβολικά επικίνδυνη» στην εποχή του παραγωγικού κώδικα του Χόλυγουντ, που στη συνέχεια διέπει την ηθική στην παραγωγή ταινιών: «Το παιδί δρα σαν ένας ανυποψίαστος go- μεταξύ της μητέρας του και του υποψήφιου εραστή της, δημιουργώντας μια ιστορία γγια τη σεξουαλικότητα και την κακοποίηση των παιδιών να υφέρπει κάτω από την επιφάνεια της ταινίας.
Περιέγραψε το Burning Secret ως «το αντίστροφο της Lolita», την προσαρμογή του Kubrick στην αμφιλεγόμενη ιστορία αγάπης και λυγισμού του Βλαντιμίρ Νάμποκοφ. “Στο Burning Secret, ο κύριος χαρακτήρας πλευρίζει τον γιο για να προσεγγίσει τη μητέρα. Στην Lolita, παντρεύεται τη μητέρα για να προσεγγίσει την κόρη. Νομίζω ότι με τον κώδικα παραγωγής του 1956, θα ήταν δύσκολο να το πετύχουμε. Αλλά κατάφερε με την Lolita το 1962.
” Στο Burning Secret, οι Kubrick και Willingham έγραψαν για το παιδί: “Ένα νεαρό αγόρι περίπου 10 χρονών στέκεται στη βεράντα, με τα χέρια ενωμένα πίσω του κατά τρόπο σχεδόν ενήλικο … Μόνος, βαριεστημένος, παίζει με ένα yo-yo … “
Τον άνδρα που θέλει να φτάσει στη μητέρα τον περιγράφουν ως “πολύ όμορφο, αρρενωπό περίπου 30″.
Ο Abrams είπε ότι το σενάριο εκτείνεται σε περισσότερες από 100 τυπωμένες σελίδες. “Είναι ένα πλήρες σενάριο που θα μπορούσε να ολοκληρωθεί από κινηματογραφιστές σήμερα.”
Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ επανεξέτασε ένα άλλο μη υλοποιημένο έργο Kubrick – Α.Ι., την ταινία sci-fi 2001, δύο χρόνια μετά το θάνατο του Kubrick.
Το βιβλίο του Abrams, Stanley Kubrick: New York Jewish Intellectual, δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο από τον Πανεπιστημιακό Τύπο του Rutgers. Είπε ότι το σκηνικό Burning Secret δείχνει ότι ο Kubrick πήρε ένα βιεννέζικο εβραϊκό μυθιστόρημα και το μετέφρασε σε ένα σύγχρονο αμερικάνικο ιδίωμα, όπως και με το Eyes Wide Shut, το οποίο βασίστηκε σε μια άλλη βιεννέζικη μυθοπλασία, το 1926 Dream Story του Arthur Schnitzler.
Στο πρωτότυπο του Zweig, η γυναίκα και ο γιος της είναι Εβραίοι και η ιστορία εκτυλίσσεται στην Αυστρία. Ο Αμπράμς δήλωσε: «Ο Kubrick ξαναγράφει και είναι σύγχρονος Αμερικανός με αμερικανικά ονόματα».
Το αγόρι ονομάζεται Eddie και όχι Edgar
Μια έκδοση της νουβέλας του Zweig, βασισμένη σε διαφορετικό σενάριο, έγινε το 1988 από τον πρώην βοηθό του Kubrick, Andrew Birkin.
Το σενάριο ανήκει στο γιο ενός από τους πρώην συνεργάτες του Kubrick. Ο Abrams το ανακάλυψε αναζητώντας το επόμενο βιβλίο του, Eyes Wide Shut: Stanley Kubrick and the Making of His Final Film, το οποίο θα δημοσιευθεί από τον Oxford University Press το επόμενο έτος.