Home NEWS Τι θα γινόταν εάν ένα σχολείο ενδιαφερόταν περισσότερο για την ευτυχία των μαθητών του πάρα για τους βαθμούς τους;

Τι θα γινόταν εάν ένα σχολείο ενδιαφερόταν περισσότερο για την ευτυχία των μαθητών του πάρα για τους βαθμούς τους;

0
392

Μπορείτε να φανταστείτε ένα σχολείο καινοτόμο πρότυπο, που θα διδάσκει στα παιδιά την ευτυχία και τη συναισθηματική νοημοσύνη ως προτεραιότητα και όχι την επιστήμη, την ξύλινη γνώση ή τη φιλοδοξία στην κοινωνική επιτυχία;

 

Κι όμως γίνεται…Μια νέα μορφή σχολείου πρόκειται να κατασκευαστεί στο Chennai της Ινδίας, όπου θα μπορείτε να βρείτε ένα μαθητή σε μια αίθουσα διαλογισμού γεμάτη δέντρα, ή σε ένα εργαστήριο ιδεών. Σίγουρα δεν θα είναι σε μια παραδοσιακή αίθουσα διδασκαλίας. Πρωταρχικός στόχος του σχολείου: να διδάξει τα παιδιά πώς να είναι ευτυχισμένα. Οι δεξιότητες μάθησης έρχονται στη συνέχεια. Η προετοιμασία για τυποποιημένες δοκιμές δεν αποτελεί μέρος του προγράμματος σπουδών.

 

“Είναι η άποψή μας ότι η ευτυχία ή η συναισθηματική νοημοσύνη, η ισορροπία, η εμπιστοσύνη η αυτοεκτίμηση ή οποιοδήποτε άλλο συναίσθημα που μας κάνει να νιώθουμε καλά για τον εαυτό μας και τη θέση μας στον κόσμο είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο χτίζονται μεγάλες ζωές και μεγάλα επιτεύγματα”, ανέφερε ο συνιδρυτής του σχολείου Riverbend Vivek Reddy.

 

sxoleio-india7.jpg

 

 

“Είναι η άποψή μας ότι η ευτυχία ή η συναισθηματική νοημοσύνη ή η ισορροπία ή η εμπιστοσύνη ή η αυτοεκτίμηση ή οποιαδήποτε άλλη λέξη για να νιώθουμε καλά για τον εαυτό μας και τη θέση μας στον κόσμο είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο χτίζονται μεγάλες ζωές και μεγάλα επιτεύγματα”, λέει ο συνιδρυτής του σχολείου Riverbend, Vivek Reddy.

 

Οι ιδρυτές προέρχονται από επιχειρηματικό background, όχι από το πεδίο της εκπαίδευσης, και είδαν την ευκαιρία να προσεγγίσουν την ιδέα ενός σχολείου με έναν ριζικά διαφορετικό τρόπο.

 

“Αν σκέφτεστε τα τυπικά σχολεία, η προτεραιότητα είναι η απόκτηση γνώσεων – να γεμίσει τα κεφάλια των παιδιών με πληροφορίες, έπειτα δεξιότητες και αν είστε τυχεροί, ίσως το σχολείο σας να φροντίζει για την προσωπικότητα και το χαρακτήρα σας και το είδος του ατόμου που είστε”, λέει ο αρχιτέκτονας Danish Kurani, η ομάδα του οποίου σχεδίασε την πανεπιστημιούπολη του σχολείου.

 

“Είπαν, ξέρετε τι, θέλουμε να αναστρέψουμε αυτό το μοντέλο. Θα επικεντρωθούμε πρώτα και περισσότερο στο χαρακτήρα και την προσωπικότητα των μαθητών. Θέλουμε να καλλιεργήσουμε χαρούμενα παιδιά, συμπονετικούς ανθρώπους, ανθρώπους που θα βγουν έξω στον κόσμο και θα κάνουν κάτι καλό. “

 

 

8-this-school-focuses-on-teaching-students-happiness-not-math.jpg

 

Η νέα πανεπιστημιούπολη για μαθητές μέσης και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, η οποία θα κατασκευαστεί σε μια αγροτική περιοχή έξω από τη μητρόπολη του Chennai, που περιβάλλεται από γεωργική γη και συνορεύει με τον ωκεανό, έχει σχεδιαστεί για να στηρίξει το στόχο της καλλιέργειας της ευτυχίας. Ο Kurani εμπνεύστηκε από μια μακρόχρονη μελέτη του Χάρβαρντ που παρακολούθησε ανθρώπους τα τελευταία 80 χρόνια και διαπίστωσε ότι οι ισχυρές σχέσεις είναι το κλειδί για μια ευτυχισμένη ζωή. Σε άλλη έρευνα, διαπίστωσε ότι η μορφή των χωριών τείνει να ενθαρρύνει τις ισχυρές σχέσεις, οπότε η διάταξη της πανεπιστημιούπολης μιμείται ένα χωριό.

 

Στη θέση μιας πλατείας, θα υπάρχει ένας κεντρικός κοινόχρηστος χώρος. Αντί των επιχειρήσεων που πλαισιώνουν την πλατεία, θα υπάρχουν ακαδημαϊκά κτίρια. Στο επόμενο ομόκεντρο δαχτυλίδι θα υπάρχει ένας χώρος αναψυχής, με στέγαση και σημεία όπου οι μαθητές θα μπορούν να εκμεταλλεύονται τους εξωτερικούς χώρους.

 

Οι διάδρομοι θα είναι στενά σοκάκια, παρόμοια με εκείνα που διαμορφώνονται οργανικά στα παλιά χωριά. Οι φοιτητικοί κοιτώνες, όπου οι μαθητές θα διαμένουν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας θα έχουν παρόμοιες κεντρικές, τετραγωνικές περιοχές σε κάθε όροφο.

 

 

sxoleio-india5.jpg

 

Οι μαθητές θα διδαχθούν επίσης πώς να ζήσουν μια πιο ευτυχισμένη ζωή χρησιμοποιώντας τη φιλοσοφία από πηγές όπως τα Vedas, αρχαία ινδουιστικά κείμενα. “Νομίζω ότι από ένα δυτικό πλαίσιο, έχετε την τάση να πιστεύετε ότι το περιβάλλον ελέγχει την ευτυχία σας”, λέει ο συνιδρυτής Kiran Reddy.

 

“Έτσι προσπαθείτε να ελέγξετε το περιβάλλον σας. Σε μια ανατολική φιλοσοφία, τείνουμε να πιστεύουμε ότι ελέγχουμε την ευτυχία μέσα από το μυαλό μας – στο πώς αντιλαμβανόμαστε τα πράγματα, ώστε να μπορείτε να αποσυνδέσετε το περιβάλλον από την ευτυχία σας. Στην ιδανική περίπτωση, αυτό είναι που θέλουμε να διδάξουμε τα παιδιά. “

 

Η πανεπιστημιούπολη επίσης θα περιλαμβάνει επίσης εργαστήρια συζήτηση/ομιλίας (chat labs), εργαστήρια φυσικής παρουσίασης/προσομοίωσης (physical prototyping) ή ψηφιακής δημιουργίας, αίθουσες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως γκαλερί ή για παρουσιάσεις, στούντιο μουσικής, τέχνης και χορού ή και ως καταστήματα λιανικής πώλησης όπου οι φοιτητές μπορούν να διευθύνουν επιχειρήσεις.

 

 

6-this-school-focuses-on-teaching-students-happiness-not-math_0.jpg

 

Το σχολείο αυτό θα ενεργεί ως προπονητές και μέντορες για τους μαθητές, βοηθώντας τους να μάθουν πώς να σκέφτονται ανεξάρτητα. Το σχολείο θα επικεντρωθεί στη διδασκαλία των μαθητών ως προς ένα πεδίο, κλάδο ή μια δεξιότητα που τους ενδιαφέρει, ενώ θα τους εκθέσει σε ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, λειτουργώντας σαν αντιστάθμισμα στο κλασικό πρότυπο μετάδοσης ενός συγκεκριμένου συνόλου πληροφοριών.

 

 

 

India is Building a School for Happiness from Kurani on Vimeo.