HomeSHOWBIZΝίκος Περάκης.. Αφήσαμε τα τρωκτικά να οργιάζουν..

Νίκος Περάκης.. Αφήσαμε τα τρωκτικά να οργιάζουν..

Μια από τις πιο διαφωτιστικές συνεντεύξεις που έχει δώσει ποτέ Έλληνας σκηνοθέτης, μιλά για την κοινωνία του τότε, του σήμερα και το πως προσαρμόστηκε η νέα Λούφα και Παραλλαγή στις βάσεις τις πρώτης 27 χρόνια μετά… Ο Νίκος Περάκης εξιστορεί στην Lifo το πώς πήγαμε από την Λούφα στην.. κρίση!

Ποιές δυσκολίες σας λείπουν από την πρώτη "Λούφα" σε σχέση με τις "Σειρήνες στην στεριά"?

Η πρώτη Λούφα γυρίστηκε σε μια περίοδο γενικής εθνικής συμφιλίωσης, όχι μόνο της Αριστεράς με την Δεξιά, αλλά και με τα χοθντικά κατάλοιπα που δεν είχαν ακόμη αφομοιώσει τα μεγάλα κόμματα. Η τότε πολιτική ηγεσία δεν ήθελε να στεναχωρήσει τα λεγόμενα "σταγονίδια" στο στράτευμα και δεν μας έδωσε ούτε ένα στρατιωτικό κουμπί, αν και η αρωγή κινηματογραφικών ταινιών προβλεπόταν από τον τότε ισχύοντα νόμο. Καταφέραμε να κάνουμε 4 εβδομάδες γυρίσματα στη Σχολή Ευελπίδων κατά την παράδοσή της από το Υπυργείο Εθνικ΄λης Άμυνας στο Δικαιοσύνης για να γίνουν τα σημερινά δικαστήρια.. Σήμερα, η ηγεσία φοβάται περισσότερο από όλα μια κοινωνική έκρηξη και η αστυνομία πρέπει να κάνει τη χαμαλοδουλιεά. Για να μην ανοίξει και τρίτο μέτωπο μας προσέφερε ότι της ζητήσαμε, εκτός από οχήματα, που έχουν χαλάσει και προσωπικό που τρέχει και δε προφταίνει..

'Εχετε κατασταλάξει σε μια άποψη για όλα αυτά που συμβαίνουν?

Όχι για αυτό κάνω ταινίες φουτουριστικής μυθοπλασίας και καμιά φορά πέφτω μέσα μερικούς μήνες μετά. Σε αυτήν έπεσα εντελώς έξω, γιατί στην ταινία έχω μια κυβέρνηση ευρείας αποδοχής, που τον Δεκαπενταύγουστο κάνει σεμινάρια αυτοβελτίωσης και διαχείρισης οργισμένου όχλου. Η δική μας είχε πάει διακοπές και δεν έμαθε τίποτα από όλα αυτά.

Ποια κοινωνία πραγματεύεται η φετινή "Λούφα"?

Την ελληνική κοινωνία στη φάση της τριήμερς αργίας του Δεκαπενταύγουστου, δηλαδή μετά από το Μεσοπρόθεσμο και πριν από το πολυνομοσχέδιο.

Η κρίση πως εμπλέκεται σε όλο αυτό?

Τα πρόσωπα της ταινίας ζουν και εξελίσσονται μέσα στην κρίση. Ο ένας κάνει σεμινάρια αυτοβελτίωσης και θετικής ενέργειας για απολυμένους, ο άλλος προσπαθεί να σώσει από τους προστάτες ότι απέμεινε από τα φασφουντάδικά του, ο τρίτος να αποφυλακιστεί επειδή κάρφωσε με ένα μπαλτά έναν ληστή με καλάσνικοφ, ο χακεράς σηκώνει ράφια στο σούπερ μάρκετ για να ταϊσει άλλους εξαυθλιωμένους, ο πιο ευαίσθητος από όλους ξεκινά μια καμπάνια για τους μετανάστες και η υφυπουργός προστατεύει τα προσωπικά δεδομένα παράκτιων φορο-κεφαλαιο-φυγάδων και πολιτικών…

Πώς έχει επηρεάσει το κάστ της "Λούφας" η ελληνική καθημερινότητα μεταξύ των "Σειρήνων στο Αιγαίο" και αυτών της "Στεριάς"?

Δεν μπορώ να μιλήσω για την ιδιωτική ζωή των ηθοποιών μου, γιατί αυτό είναι προσωπικό δεδομένο, αλλά είναι όλοι τους νέα παιδιά, αρκετά ευεαίσθητα και ευφυή για να μην έχουν καταλάβει που πάει το πράγμα.

Μια αιτία της κρίσης είναι ότι όλα προσπαθούμε να τα περάσουμε "λούφα και απραλλαγή"?

Και είχαμε καταφέρει να τους κοροϊδέψουμε όλους. Ίσως αυτό να είναι η βασική αιτία της κρίσης, γιατί στο τέλος την είχαμε πιστέψει και εμείς…Την ισχυρή οικονομία και την επίπλαστη ευημερία εννοώ, όχι την λούφα.

Έχετε αναγνωρίσει ποιες είναι οι δικές σας ευθύνες?

Δεν είμαι ντιπ βλάκας. Το '82, αντί να γυρίσω την Άρπα Colla , έπρεπε να έχω γυρίσει τον Καφετζή, όπου το υπουργικό συμβούλιο αντικαθιστά τον πρωθυπουργό, ο οποίος παθαίνει μαλάκυνση εγκεφάλου , με τον καφετζή της Βουλής που του μοιάζει και τον μιμείται εκπληκτικά. Όταν ο καφετζής παίρνει στα σοβαρά την δουλειά του και ανακαλύπτει την διαφθορά μέσα στο κόμμα του, οι βαρόνοι τον κλείνουν σε κλινική και βάζουν πάλι τον ηλίθιο στη θέση του, με τραγικές συνέπειες στην χώρα, φυσικά.

Πως και δεν χρησιμοποιείτε το στρατόπεδο? Άλλη η θέση του στρατού σήμερα?

Το στρατόπεδο έχει χάσει την αίγλη του. Επισκέφτηκα πριν από δύο χρόνια την παλιά μου μονάδακαι είδα ένα ΚΨΜ που έμοιαζε με το Da Capo και μια κουζίνα-εστιατόριο που θύμιζε καντίνα μικρομεσαίας επιχείρησης.. Για αυτό και στις Σειρήνες, δεν ήθελα με κανέναν τρόπο να πάω σε στρατόπεδο και π΄πηαμε στην βραχονησίδα όπυ στήσαμε το φυλάκιο.

Γιατί σχεδόν πάντα ειρωνεύεστε τους ανθρώπους του πνεύματος και των Media, δημιουργώντας φαιδρούς χαρακτήρες?

Βλέπετε?Και εσείς μιλάτε για ανθρώπους του πνεύματος και των Media αντί του πνεύματος και της τέχνης που λέγαμε κάποτε.(..) Ούτε εσείς, ως άνθρωπος των media, πιστεύετε ότι τα media έπαιξαν μοιραίο λόγο στην διανοητική αδράνεια που δέρνει τον πληθυσμό? Δεν λέω αποβλάκωση, γιατί ως σκηνογράφος, που είναι το πρώτο μου επάγγελμα, βάζω και τον εαυτό μου στους χειρωνάκτες.

Συμφωνείτε και εσείς πως μέσα σε όλα αυτά ζούμε την άνοιξη του ελληνικού κινηματογράφου?

Αναμφίβολα, αλλά δυστυχώς η άνοιξη συμβαίνει στο εξωτερικό, και εδώ μέσα, στην ξηρασία που έχουμε δεν χαμπαριάζει κανείς. Τον υπουργό μας εννοώ… Τώρα που θα σφίξουν και τα κρύα και θα μας κόβουν το ρεύμα.. μόνο στα σινεμά που κλιματίζονται θα μπορούμε να ζεστάνουμε το κοκκαλάκι μας.

Διαβαστε επισης

loading...