Η Ομάδα Νεανικού Θεάτρου “Συντεχνία του Γέλιου” για την περίοδο 2016-2017 επέλεξε να συνεχίσει την πορεία της στο Θέατρο «ΤΖΕΝΗ ΚΑΡΕΖΗ». Θα παρουσιάσει, παράλληλα με την νέα της παραγωγή «Ο Βάσος και η Βιβή» μία κωμωδία για τη φιλία ή καλύτερα για το πώς φτιάχνονται και συμβαίνουν οι φιλίες, για δεύτερη χρονιά την κωμωδία “Είστε και Φαίνεστε” με θέμα το bullying και το σχολικό άγχος.
Η ιστορία είναι βασισμένη σ’ ένα παραδοσιακό έργο του Φόλκερ Λούντβιγκ σε διασκευή του Βασίλη Κουκαλάνι. Την σκηνοθεσία έκαναν ο Γιώργος Παλούμπης με τον Βασίλη Κουκαλάνι. Τα τραγούδια είναι του Φοίβου Δεληβοριά .
Φταίει….φταίει….ο μαθητής;
Φταίει!
Ή μήπως φταίει ο διευθυντής;
Φταίει!
Μη φταίει ο δάσκαλος;
Ή μήπως ο γονιός;
Φταίει πάντα ο άλλος,
ο διαφορετικός
Φταίει η κοινωνία!
Ε βαλ ‘την τιμωρία!
5 παιδιά μαθαίνουν στην πράξη πως το πέντε είναι σίγουρα μεγαλύτερο και δυνατότερο από το 4 και πως σίγουρα το 1 δεν μπορεί να τα βάλει με το 4 Μια μαθηματική εξίσωση αλληλεγγύης.
Οι ήρωες της ιστορίας είναι τέσσερις φίλοι που είναι πάντα ενωμένοι όταν πρόκειται να βασανίσουν τον «Γυαλάκια». Ο Ζαχαρίας ο “Γυαλάκιας” είναι αβοήθητος και φοβισμένος μπροστά στον περίγελο και τα πειράγματα των άλλων. Όποτε οι άλλοι είναι θυμωμένοι με τον δάσκαλο, το σχολείο ή το σπίτι ξεσπούν πάνω του. Ο δάσκαλος κύριος Λουλούδης που ήθελε πάντα να είναι ο φίλος των μαθητών και είχε ένα εκπαιδευτικό όραμα, αδυνατεί να βοηθήσει την κατάσταση. Οι τάξεις πια είναι μεγάλες και ανομοιογενείς, ο χρόνος λίγος και η σχολική ύλη είναι πιεστική και δεν μπορεί να ασχοληθεί με κάθε παιδί ξεχωριστά.
Το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγουνε μετά από συγκρούσεις και κωμικά ευτράπελα όλοι οι εμπλεκόμενοι , μαθητές, δάσκαλος και γονείς, είναι πως μόνο συνεργατικά και με αλληλοϋποστήριξη μπορούν να βελτιώσουν τις σχέσεις τους και το σχολείο. Η Ομάδα Νεανικού Θεάτρου “Συντεχνία του Γέλιου” καταπιάνεται με το έργο «Είστε και Φαίνεστε», με ένα από τα πιο κυρίαρχα αλλά και ευαίσθητα θέματα των παιδιών, το σχολικό άγχος και το bullying (σχολικός εκφοβισμός).
Το έργο αυτό ερευνά με ώριμο και υπεύθυνο τρόπο τα αίτια και τις συγκυρίες που γεννάνε την σχολική κακοποίηση και τον εκφοβισμό. Η περιθωριοποίηση και η αντικοινωνικότητα ενός δεν αιτιολογείται σε κάποια προσωπική του ανεπάρκεια, αλλά στην «ανάγκη» άλλων να ξεσπούν πάνω του τους δικούς τους φόβους, απογοητεύσεις και το στρες.
Το έργο φιλοδοξεί να εξετάσουν οι μαθητές τις δικές τους συμπεριφορές και να εμπνεύσει την κοινή δράση για επίλυση προβλημάτων αντί για την εκτόνωση επιθετικότητας.