Το Factory ήταν το στούντιο του Άντι Γουόρχολ στη Νέα Υόρκη. Συχνά, το έλεγαν Silver Factory. Το 1963, ο καλλιτέχνης Ρέι Τζόνσον πήγε τον Άντι σε ένα πάρτι στο διαμέρισμα του Μπιλ Νέιμ, του οποίου οι τοίχοι ήταν καλυμμένοι με αλουμινόχαρτο και ασημένια μπογιά. Ο Άντι εντυπωσιάστηκε και ζήτησε από τον Νέιμ να του διακοσμήσει το δικό του στούντιο με τον ίδιο τρόπο. Ο Νέιμ έκανε τα πάντα ασημί, ακόμα και το ασανσέρ.
Τα χρόνια του Factory έμειναν γνωστά ως η “Ασημί Περίοδος”.
Ο Γουόρχολ δούλευε, εκεί, πυρετωδώς, και το Factory ήταν το στέκι για διάφορους καλλιτέχνες και “καλλιτεχνίζοντες”, για τύπους που παίρνανε speed και για τους σούπερσταρ του Άντι. Το Factory άλλαξε τέσσερις διευθύνσεις.
Πριν λίγες μέρες, εμφανίστηκε και σε μια πέμπτη διεύθυνση.
Το Garage Magazine αποφάσισε να γιορτάσει το τελευταίο του τεύχος (στο εξώφυλλο, η Έιμι Άνταμς ποζάρει μεταμφιεσμένη σε Άντι Γουόρχολ). Κι έκανε πάρτι. Την περασμένη Παρασκευή, το Rose Bar του Gramercy Park Hotel στη Νέα Υόρκη μεταμορφώθηκε στο Factory του Άντι Γουόρχολ. Οι τοίχοι καλυμμένοι με αλουμινόχαρτο.
Στο πάρτι, οικοδεσπότης ήταν βεβαίως η Ντάσα Ζούκοβα (το Garage Magazine ξεκίνησε, άλλωστε, το 2011, και η επωνυμία του είναι η ίδια με το κέντρο σύγχρονης τέχνης της Ζούκοβα στη Μόσχα). Στο πλευρό της, ο καινούργιος αρχισυντάκτης του Garage, ο Mark Guiducci (πρώην Vogue). Πολλοί και εκλεκτοί οι καλεσμένοι: Ντέιβιντ Μπέκαμ, πριγκίπισσα Βεατρίκη, τα μοντέλα Joan Smalls και Doutzen Kroes, και άλλοι.
Για την ιστορία:
Από το 1962 μέχρι το 1968, εργαστήριο του αποτέλεσε ένας χώρος που στο παρελθόν στέγαζε εργοστάσιο, και για αυτό ονομάστηκε Factory. Σύντομα εξελίχθηκε σε τόπο συγκέντρωσης διασημοτήτων, καλλιτεχνών, μελών της avant grande και underground κουλτούρας, τοξικομανών, ομοφυλόφιλων, μουσικών και φιλότεχνων. Μετά από απόπειρα δολοφονίας του στο Factory από τη Βαλερί Σολάνας, στις 3 Ιουνίου του 1968, ο Γουόρχολ κράτησε αποστάσεις από τον αντισυμβατικό περίγυρό του, συναναστρεφόμενος περισσότερο με πλούσια μέλη της υψηλής κοινωνίας.