Η σύγχρονη εποχή τρέχει με ιλιγγιώδεις ρυθμούς και η χρήση της τεχνολογίας έχει γίνει περισσότερο απαραίτητη από ποτέ. Η καθημερινότητά μας απαιτεί λύσεις που συνήθως προέρχονται από επιτεύγματα τα οποία πριν από μερικές δεκαετίες θα θεωρούνταν επιστημονική φαντασία. Όμως, η φαντασία εκείνων που κάποτε έφτιαχναν ταινίες με ρομπότ και αυτόνομες συσκευές για τις μεγάλες παραγωγές του Χόλιγουντ, έχει γίνει πια απτή πραγματικότητα και μπήκε στο σπίτι μας.
Μεταξύ αυτών είναι η εικονική πραγματικότητα, η οποία μπήκε στα σπίτια μας ευκολότερα από κάθε άλλη τεχνολογία των τελευταίων ετών. Στη συντριπτική πλειοψηφία τους, οι εφαρμογές της εικονικής πραγματικότητας εντός των τεσσάρων τειχών του σπιτιού μας αφορά την ψυχαγωγία και κυρίως το gaming. Οι εταιρείες βιντεοπαιχνιδιών έχουν εκμεταλλευτεί τις δυνατότητές της προκειμένου με τη βοήθεια εξειδικευμένων συσκευών να προσφέρουν ακόμη περισσότερες υπηρεσίες στους χρήστες τους και να βελτιώσουν τη σχέση παιχνιδιού και παίκτη.
Από την άλλη πλευρά, μερικές από τις κορυφαίες online πλατφόρμες iGaming χρησιμοποιούν την εικονική πραγματικότητα με διαφορετικό τρόπο. Οι χρήστες εξακολουθούν να προτιμούν την κλασική διασκέδαση παίζοντας τα αγαπημένα τους παιχνίδια, όπως είναι το blackjack ή η ρουλέτα. Άλλωστε, οι κανονισμοί σε αυτά τα κλασικά παιχνίδια δεν μπορούν να αλλάξουν, γι’ αυτό φροντίζουν να κάνουν τη διαφορά με τον εκμοντερνισμό του περιβάλλοντος του εκάστοτε παιχνιδιού. Εταιρείες, όπως είναι η PokerStars Casino, καινοτομούν με εφαρμογές που τοποθετούν τον παίκτη στο επίκεντρο του παιχνιδιού, αφού ενώ εκείνος παίζει μπορεί εικονικά να επιλέγει ποτά ή φαγητά, όπως θα έκανε αν ήταν σε ένα φυσικό κτίριο και να συζητάει ή να αλληλοεπιδρά με άλλους χρήστες, οι οποίοι μοιράζονται μαζί του το πράσινο τραπέζι.
Υπάρχει φυσικά και η διασκέδαση των βιντεοπαιχνιδιών, στην οποία η εικονική πραγματικότητα έχει κάνει εξίσου μεγάλα άλματα. Αρκεί, πλέον, ένα ειδικό τηλεκοντρόλ για να σηκώσει τον χρήστη από τη θέση του και να τον βάλει στην καρδιά του παιχνιδιού, να τον τοποθετήσει σε ένα ψηφιακό περιβάλλον παρότι εξακολουθεί να βρίσκεται σε μία φυσική τοποθεσία όπως το σαλόνι του σπιτιού, όχι στατικός αλλά ελέγχοντας το τι πρόκειται να συμβεί στην πλοκή του παιχνιδιού.
Η δυνατότητα ενός χρήστη συσκευής εικονικής πραγματικότητας να μεταφέρεται σε ψηφιακά πεδία, ενώ στην πραγματικότητα βρίσκεται σε ένα φυσικό χώρο και μπορεί να κινείται ελεύθερα σε αυτόν, άνοιξε νέους ορίζοντες για την εκγύμναση εντός σπιτιού. Έφερε τον έξω κόσμο εντός των τεσσάρων τειχών ενός κτιρίου και οι χρήστες δεν χρειάζονται να πάνε σε κάποιο γυμναστήριο ή στο κοντινότερο γήπεδο για να κάνουν τη γυμναστική τους, αλλά απλώς πρέπει να επιλέξουν τον εικονικό κόσμο που προτιμούν την εκάστοτε στιγμή για να το κάνουν μέσα στο σπίτι τους.
Σε κάποιες περιπτώσεις, μάλιστα, υπάρχουν εφαρμογές που προσφέρουν συμβουλές εκγύμνασης από πραγματικούς γυμναστές, γεγονός που κάνει ακόμη πιο «πραγματική» την εμπειρία χρήσης. Παράλληλα, άνθρωποι που δεν νιώθουν άνετα όταν γυμνάζονται σε ανοιχτούς ή κλειστούς χώρους μαζί με άλλους αθλητές, μπορούν πλέον να το κάνουν μακριά από τις συγκρίσεις και τα αδιάκριτα βλέμματα, χωρίς να χρειάζονται καν αθλητικό εξοπλισμό.
Μία άλλη εφαρμογή της εικονικής πραγματικότητας εντός του σπιτιού είναι η εκπαίδευση. Μαθητές και δάσκαλοι αναγνωρίζουν ότι η τεχνολογία έχει βελτιώσει τα πάντα σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση, με τα μαθήματα να αποκτούν άλλο νόημα και τα συγγράμματα να είναι λιγότερο απαραίτητα σε κάποιες περιπτώσεις. Υπάρχουν εφαρμογές που εξερευνούν το διάστημα ενώ ο φοιτητής παρακολουθεί το μάθημα ή άλλες που αναλύουν ιστορικά γεγονότα και εποχές της ανθρώπινης ιστορίας με ένα τρόπο που ποτέ άλλοτε δεν είχε επαναληφθεί. Ο φοιτητής –πλέον- ακολουθεί ένα διαδραστικό μοντέλο που δεν τον κουράζει, ούτε τον κάνει να βαριέται το μάθημα.
Τέλος, η εικονική πραγματικότητα βρίσκει εφαρμογή και στην ψυχική υγεία. Οι επιστήμονες θεωρούν ότι όσοι αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους προβλήματα, σε κάποια στιγμή της ημέρας πρέπει να ξεφεύγουν από τη ρουτίνα και την καθημερινότητα. Η χρήση των ειδικών συσκευών βοηθάει στη μεταφορά των χρηστών σε διαφορετικά περιβάλλοντα, που επιτρέπουν στο μυαλό να ξεφεύγει από τα συνηθισμένα και να καταπολεμά τα προβλήματά του. Η αλήθεια, βέβαια, είναι ότι ακόμη δεν έχουν βγει απόλυτα σαφή συμπεράσματα για τα συνολικά οφέλη της εικονικής πραγματικότητας σε αυτόν τον τομέα, αφού ακόμη οι μελέτες είναι σε εξέλιξη.